همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان بیمه سلامت ایران نسبت به اخاذی با وعده‌های غیرواقعی بیمه‌ای، هشدار داد و گفت: مردم در صورت مواجهه با شرکت‌هایی که به نام بیمه سلامت اقدام به اخاذی می‌کنند، موضوع را به این سازمان گزارش کنند.

سازمان بیمه سلامت

به گزارش ایسنا، سید محمدرضا هاشمی‌نیا با اشاره به سودجویی برخی افراد از نام سازمان بیمه سلامت و طرح ادعاهای کذب در مورد بیمه‌ کردن مردم، اظهار کرد: بسیاری از این افراد و شرکت‌ها با دادن وعده‌های غیر واقعی مانند ارائه بیمه تکمیلی به بیمه شدگان، ارائه بیمه مکمل دندانپزشکی، ارائه دفترچه بیمه یا کارت بیمه سلامت، داشتن قرارداد و پرداخت هزینه‌های درمان آزمایشگاه، ویزیت پزشکان و داروخانه‌ها و هزینه‌های دارویی با حساب حق بیمه به بیمه شدگان، از مرم اخاذی کرده و باعث سوء استفاده از نام این سازمان و خدشه دار شدن آن در منظر افکار عمومی می‌شوند.

مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان بیمه سلامت ایران از مردم درخواست کرد: ضروری است شهروندان حسب تکلیف قانونی خود در صورت مشاهده و برخورد با این افراد، با اخذ اطلاعات کامل از این شرکت‌ها و به منظور جلوگیری از این روند غیر قانونی، موضوع را برای پیگیری از طریق شماره تماس۷ -۲۲۸۵۸۷۲۰ به سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کنند.

بنا بر اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت ایران، وی افزود: این گروه‌ها عده‌ای فرصت طلب و سودجو هستند که تنها به دنبال اخاذی از هموطنان هستند. در این نوع ارتباطات زمانی‌که شهروندان اعلام می‌کنند بیمه درمان پایه دارند، گاهی تماس گیرنده تهدید می‌کند که دفاتر بیمه درمان شهروندان را ابطال می‌کنند. سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر درمان پایه کشور، هرگز برای بیمه کردن افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند و هرنوع فراخوان عمومی از طریق سایت رسمی سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس www.ihio.gov.ir یا از طریق صدور پیام در رسانه‌های جمعی اطلاع رسانی می‌کند.

کد خبر 383292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha