یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنان وزیر امور خارجه هندوستان در سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه پاکستان کارخانه صادرات تروریست است با پاسخ نماینده پاکستان در سازمان ملل مواجه شد و وی در سخنان خود از هندوستان به عنوان مادر تمامی تروریست‌های جنوب آسیا یاد کرد.

 تشدید تنش در روابط هند و پاکستان

به گزارش ایرنا وزیر امور خارجه هند در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: در حالی که هند دکتر و مهندس درجه 1 به دنیا صادر می‌کند، پاکستان صادر کننده تروریست به جهان است.

سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند در سخنان خود ادامه داد:بر همین اساس هند به عنوان ابرقدرت« آی ‌تی »در جهان شناخته می‌شود.وی خطاب به دولت پاکستان گفت: ما برنامه‌نویسان، دکترها و مهندسان تولید می‌کنیم اما شما جز تروریست چه تولید می‌کنید؟

همچنین در مقابل شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر جدید پاکستان بار دیگر هند را در مساله کشمیر متهم اعلام کرد.

وی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره وضعیت کشمیر شد و نسبت به افزایش تنش‌ها در خط کنترل (LOC) هشدار داد.

او در ادامه از جامعه بین‌المللی خواست از هند بخواهند حملات مسلحانه علیه کشمیری‌های غیرنظامی متوقف کنند.

  • نماینده پاکستان در سازمان ملل : هند، مادر تمام تروریست‌های جنوب آسیاست

ملیحه لودهی نماینده پاکستان در سازمان ملل نیز در واکنش به سخنان ویر امور خارجه هند گفت:سخنان «سوشما سواراج» وزیر امور خارجه هند درباره «محمد علی جناح» رهبر استقلال پاکستان بی‌اساس است و هند خود مادر تمام تروریست‌های جنوب آسیا است.

وی طی سخنرانی خود تصریح کرد: هنوز یاد و خاطره کشتار بی‌رحمانه مسلمانان گجرات از سوی هند در یادها زنده است و هیچ اقلیتی در هند امنیت ندارد.

ملیحه لودهی افزود: دهلی‌نو تصور نکند کشمیر بخشی از خاک این کشور است بلکه تسلط آنها بر کشمیر غیرقانونی و خلاف درخواست مردم این منطقه است.

نماینده پاکستان در سازمان ملل مدعی شد: دولت هند از بسیاری گروههای تروریستی منطقه حمایت می‌کند، و برغم درخواست‌های مکرر اسلام‌آباد دهلی‌نو حاضر نیست پای میز مذاکره نشسته و به حل و فصل مسائل بپردازد.

او سپس به موضوع دستگیری کلبهوشن یادیو در پاکستان اشاره کرده و گفت: وی یک جاسوس هندی بوده و خود به جرائمش اعتراف کرده است.

ملیحه لودهی در بخش دیگری از سخنانش به آتش‌گشایی یک سویه هند به مرزهای پاکستان اشاره کرده و از مجامع جهانی خواست وظایف خود در این خصوص را انجام داده و به دولت دهلی نو فشار وارد کنند.

اخیرا نیز وزیر کشور پاکستان اعلام کرده بود: اسلام‌آباد وظیفه خود می‌داند که همیشه از کشمیر حمایت کرده و صدای فریاد آنان را به گوش جهانیان برساند.

روابط میان هند و پاکستان در ماه‌های اخیر به خصوص به دلیل مساله کشمیر دچار تنش شده است.

کد خبر 383282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha