همشهری آنلاین: مرادی در دسته ۹۴ کیلوگرم با مجموع ۴۱۳ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و به میزان یک کیلوگرم رکورد مجموع دنیا را ارتقاء داد. در رقابت دسته ۸۵ کیلوگرم هم علی میری با مجموع ۳۶۱ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

Sohrab Moradi

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، در ششمین روز از رقابت‌های وزنه‌برداری پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن آسیا در سالن المپیک شهر عشق‌آباد رقابت دسته 94 کیلوگرم گروه (A) انجام شد. در این وزن سهراب مرادی، ملی‌پوش کشورمان 9 رقيب داشت.

  • حرکت یک ضرب:

مرادی در حرکت یک ضرب هر سه وزنه درخواستی خود 176، 181 و 185 کیلوگرم را به راحتی مهار کرد. "فرخودبک سوبیروف"، وزنه‌بردار ازبکستانی فاصله نزدیکی با سهراب داشت و با ثبت وزنه 181 کیلوگرم در جایگاه دوم ایستاد. "هائو لیو" چیني با 176 کیلوگرم در جایگاه سوم ایستاد.

  • حرکت دو ضرب و مجموع:

مرادی در حرکت دو ضرب آخرین وزنه‌برداری بود که روی تخته آمد تا سه وزنه خود را مهار کند، ولی در نخستین مرتبه نتوانست وزنه 220 کیلویی را بالای سر برد، در دومین مرتبه این وزنه را بالای سر برد و مدال طلا را به دست آورد.

در سومین حرکت دوضرب نیز وزنه 228 کیلویی را بالای سر برد تا با مجموع 413 کیلوگرم، پس از 13 سال رکورد "آکاکیوس کاخیاسویلیس" یونانی را به میزان یک کیلوگرم ارتقاء داد.

"فرخودبک سوبیروف" ازبک در حرکت دو ضرب وزنه211 کیلوگرم را مهار کرد و در مجموع با 391 کیلوگرم به مدال نقره رسید. "هائو لیو" چینی نیز وزنه 211 کیلویی را به نام خود ثبت کرد تا با مجموع 387 کیلوگرم به مدال برنز دست یابد.

روز پنجم هم علی میری در رقابت دسته 85 کیلوگرم حضور داشت كه با مجموع 361 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت و در نخستین روز از به روی تخته رفتن وزنه‌برداران کشورمان در این بازی‌ها، به اولین مدال دست یافت.

میری ابتدا در حرکت یک ضرب وزنه 155 کیلوگرم را مهار نکرد و در دومین حرکت آن را بالای سر برد. وی در سومین مرتبه وزنه 160 کیلو را به نام خود ثبت کرد. وی در حرکت دو ضرب نیز به ترتیب وزنه‌های 195 و 201 کیلوگرم را مهار کرد و در سومین حرکت وزنه 205 کیلویی را نتوانست مهار کند و با مجموع 361 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

"صفا الجومالی" عراقي با مجموع 365 کیلوگرم اول شد و به مدال طلا دست یافت. "الوگبک علیف" ازبک هم با مجموع 364 کیلوگرم نقره گرفت.

علی میری

 

کد خبر 383240

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha