سامان سالور: تکنولوژی برای تسهیل زندگی انسان‌هاست. ایستادن در برابر مصادیق تکنولوژی نه عقلانی است و نه شدنی.

سامان سالور

با اين‌همه نمي‌شود در شيوه‌هاي استفاده از تكنولوژي‌هاي روز چون و چرا نكرد. در سال‌هاي اخير حضور در فضاي مجازي سهل و آسان و همه‌گير شده است. حالا به لطف تلفن‌هاي همراه مي‌شود از خدماتي بهره‌مند شد، در جريان اخبار قرار گرفت و حتي اطلاع‌رساني كرد. از سوي ديگر اما، استفاده نادرست از فضاي مجازي، گاهي باعث مي‌شود كه مثلا شاهد گسترش ادبيات هتاكانه شويم. ادبياتي از جنس آنچه در استاديوم‌هاي ورزشي مي‌شنويم، در فضاي مجازي زياد مشاهده مي‌شود. در اين‌باره قبلا در همينجا به نكاتي اشاره كرده‌ام و نمي‌خواهم به تكرار گفته‌هاي پيشين بپردازم.

جداي از شيوه حضور در فضاي مجازي، به‌نظر مي‌رسد زماني كه اين روزها در استفاده از اين وسيله ارتباطي صرف مي‌كنيم، بيش از حد لازم است؛ آنقدر كه بسياري از امور روزمره‌مان هم تحت‌الشعاع حضور بيش از حد در فضاي مجازي قرار گرفته است. افرادي را سراغ دارم كه قبلا كتاب زياد مي‌خواندند، ولي حالا بيشتر وقتشان پاي تلفن همراه و سرزدن به كانال‌هاي تلگرامي مي‌گذرد.

شايد گفته شود در فضاي مجازي هم مطالب ارزشمند زيادي وجود دارد كه نكته درستي است اما چه درصدي از اين حضور سنگين ما ايراني‌ها در كانال‌هاي تلگرامي، صرف مطالعه و به اشتراك گذاشتن مطالب ارزشمند و مفيد مي‌شود؟ مي‌دانيد در همين يكي دو سال اخير چه كتاب‌هاي ارزشمندي منتشر شده است؟ كتاب‌هايي با تيراژ‌هاي اندك و خجالت‌آور كه ما اغلب وقت خواندنشان را نداريم چون شبانه‌روز در فضاي مجازي حضور داريم.

  • نويسنده وكارگردان سينما
کد خبر 383169

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha