شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان از بکارگیری شش نفر از محکومان مجازات‌های جایگزین حبس در این اداره خبر داد و گفت: این افراد به انجام خدمات عمومی و عام المنفعه نطیر پاکسازی ساحل، در غرب استان گلستان محکوم شده‌اند.

دادگاه

علی بیانی در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار داشت: از این تعداد 5 نفر متخلفان پرونده‌های شکار و صید در شهرستان آق قلا بوده و یک نفر محکوم در پرونده تصادف در گنبدکاووس است که برای انجام خدمات عمومی به این اداره معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی وظایف حفاظت محیط زیست و تعدد وظایف سازمانی این نهاد ؛بهره‌مندی و بکارگیری از این ظرفیت قانونی کمک بسزایی در حفظ و حراست از محیط زیست است.

به گفته وی؛ حدود یکصد کیلومتر نوار ساحلی، دو رودخانه دائمی قره سو و گرگان رود و زیستگاه‌های آبی حاشیه خلیج گرگان و تالاب بین‌المللی گمیشان و صوفی کم ، بستر لازم جهت بکارگیری محکومان به مجازات های ماده 79 قانون مجازات‌های اسلامی (مکلف به خدمات عمومی) را در این اداره فراهم ساخته است.

وی؛ پاکسازی نوار ساحلی و زیستگاه‌های آبی، بهسازی حاشیه رودخانه‌ها، جمع آوری زباله‌های سرگردان حاشیه خلیج گرگان و آبیاری و حفاظت از فضای سبز و محیط زیست شهری، همکاری در نگهداری و تغذیه پرندگان مصدوم را از جمله زمینه‌های فعالیت در این حوزه بیان کرد.

بیانی با قدر‌دانی از مجموعه قضایی برای صدور این گونه احکام، گفت که برای تمامی این محکومان دوره‌های فراگیری و آموزش حفظ محیط زیست و حیات وحش متناسب با سواد و سطح تحصیلی آنها برگزار می‌شود تا انتقال آموزه‌های زیست محیطی به مناطق مختلف منطقه فراهم شود.

کد خبر 383142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha