همشهری آنلاین: محققان مطالعه‌ای در مورد آلودگی اقیانوس انجام دادند که شامل بررسی ضایعات پلاستیکی در ۳۰ هکتار از خلیج مانیل بود.

شرکت‌های چندملیتی عامل تشدید آلودگی اقیانوس‌ها

به گزارش مهر، محققان بعد از بررسی و مطالعات، چندین شرکت بزرگ چند ملیتی نظیر Nestle و Unilever را به تشدید انباشت زباله‌های پلاستیکی در دریا متهم کردند.

به گفته محققان، این شرکت‌ها بخش گمشده در مبارزه جهانی علیه آلودگی پلاستیکی هستند.

محققان در این گزارش اعلام کردند کشورهای چین، اندونزی و فیلیپین بزرگ‌ترین آلوده‌کننده‌های اقیانوس‌ها در جهان هستند که سالانه میلیون‌ها تن زباله پلاستیکی تولید کرده و با عدم مدیریت درست موجب آلودگی اقیانوس‌ها می‌شوند.

به گفته محققان، شرکت‌های چند ملیتی نظیر Nestle محصولات خود را در بسته‌های کوچک پلاستیکی در کشورهای در حال توسعه عرضه می‌کنند، چرا که مردم این کشورها ترجیح می‌دهند به خاطر درآمد محدودشان، مقادیر کم‌تری از این محصولات را خریداری نمایند.

محققان تاکید می‌کنند این شرکت‌ها باید به جای استفاده از بسته‌های پلاستیکی به فکر طراحی مجدد و ابداع در بسته‌بندی‌شان باشند یا از پاکت‌های قابل استفاده مجدد استفاده نمایند که در بلندمدت به نفع محیط زیست بوده و مقرون به صرفه است.

برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد در اوایل سال جاری هشدار داده بود که تا سال ۲۰۵۰ تعداد پلاستیک‌های اقیانوس بیش‌تر از ماهی‌ها خواهد بود، مگر این که استفاده از اشیاء پلاستیکی مانند کیسه‌ها و بطری‌ها محدود شود.

کد خبر 383093

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha