همشهری آنلاین: شهردار تهران زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را در مدرسه ماندگار البرز به صدا درآورد.

به گزارش مهر، محمد علی نجفی در مراسم نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی در مدرسه البرز همزمانی آغاز سال تحصیلی جدید و ایام محرم را به فال نیک گرفت و گفت: از سویی نسیم آغاز سال تحصیلی و شروع کار مدارس و از سوی دیگر نسیم محرم و عاشورا در کشور ما وزیدن کرده است. لذا سال تحصیلی جدید سالی استثنایی محسوب می‌شود. مهر امسال تحت تاثیر آموزه‌های آموزگار بزرگ شهامت و شهادت، آزادی و عدالت اباعبدالله‌الحسین قرار دارد. آموزگار بزرگی که ۱۴ قرن پیش ظلم‌ستیزی، شهامت و ایثار را به ما آموخت، لذا امسال باید آموزه‌های این آموزگار بزرگ در مقابل چشمان همه معلمان، دانش‌آموزان و دانشجویان قرار گیرد.

شهردار تهران با بیان این که مکتب اباعبدالله الحسین (ع) مکتب استقامت است گفت : استقامت در راه خدا و در برابر هر نوع انحراف و کج‌روی در جامعه و در مقابل بی‌عدالتی و بی انصافی در جامعه ایستادگی کردن. امیدواریم هرچه بیشتر از درس‌هایی که امام حسین (ع) برای ما به یادگار گذاشته است، بیاموزیم و در زندگی عملی خود وارد کنیم.

نجفی با بیان اینکه قیام عاشورا شور و شعور را با هم داشت گفت: شور بدون شعور سرانجامی ندارد و شعور به تنهایی هیجانی به دنبال ندارد امیدوارم حرکت دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید همراه با شور و شعور باشد. بی‌تردید قیام کربلا هر دوی این مسائل را برای ما به یادگار گذاشته است.

  • توجه دانش آموزان به قيام حسيني

وی با تاکید بر توجه به اخلاقیات در جامعه گفت : آموزش و پرورش در هر جامعه‌ای کارکردهای مختلفی دارد و جامعه و مسوولان از آموزش و پرورش انتظارات بسیاری دارند، لذا از همه دانش‌آموزان انتظار می‌رود در مسیر حرکت خود به آموزه‌های دینی و اخلاقی توجه داشته باشند.

نجفی افزود: ایجاد آرامش درونی و آمادگی جوانان کشور برای زندگی اجتماعی براساس انصاف، تعادل و مداراست و همه این موارد در قیام حسینی دیده می‌شود.

شهردار تهران تاکید کرد: انقلاب ما، تحت تاثیر قیام امام حسین (ع) شکل گرفت و بعدها نیز از جنگ تحمیلی، عشق به امام حسین (ع)، شهروندان ما را به جبهه‌ها کشاند و پس از آن نیز آنچه که جوانان ما را در دفاع از حقیقت در عراق و سوریه به عنوان یک وظیفه به حرکت وا می‌دارد، تحت تاثیر قیام امام حسین (ع) بوده است.

  • توجه به پيشينه دبيرستان البرز

شهردار تهران خطاب به دانش‌آموزان دبیرستان ماندگار البرز گفت: از شما دو انتظار می‌رود، با توجه به اینکه این دبیرستان در طول تاریخ جایگاه تربیت افراد بزرگی بوده است و افراد بسیاری در شکوفایی این دبیرستان تلاش بسیاری کردند. مرحوم مجتهدی به عنوان بنیانگذار این دبیرستان و مدیران بسیار دیگری که برای این دبیرستان تلاش کردند همگی به گردن شما دانش‌آموزان حق دارند. لذا باید در عمل نشان دهید که دانش‌آموزان این کانون علمی و فرهنگی هستید. شما باید به تاریخ این دبیرستان توجه کنید و مسوولان و فرهیختگان این کشور را به عنوان الگو قرار دهید و با عزمی راسخ و تلاشی مضاعف به الگویی که مدنظرتان است برسید.

نجفی ادامه داد: شما به بهبود زیست شهری باید کمک کنید. هم خودتان باید شهروندان شایسته‌ای برای کلانشهر تهران باشید و هم دیگران را تحریک و تشویق به رعایت حقوق و اخلاق شهروندی کنید.

نجفی در ادامه با اشاره به وعده بهبود وضعیت زیست شهری در پایتخت گفت: شهروندان می توانند در تبدیل تهران به یک شهر شایسته بسیار کمک کنند. امیدواریم این شعار که هدف آن آرامش و آسایش در زندگی و ایجاد آرامش درونی و معنوی و امنیت روانی شهروندان بود محقق شود.

وی با اشاره به اینکه برای حاکم شدن آرامش بر شهر نیازمندیم که شهروندان به اخلاق پایبند باشند، گفت: در بعد فیزیکی نیز با ساماندهی حمل و نقل عمومی، حل مشکل مسکن و ایجاد اشتغال در شهر می توان شرایط مناسب برای زیست بهتر شهری را ایجاد کرد. شهرداری تهران تسهیل‌گر فعالیت‌های این شهر است. بی‌تردید شهروندان تا زمانی که احساس مسوولیت نکنند نمی‌توان شهر را به آرامش و آسایش رساند.

شهردار تهران از دانش آموزان خواست نسبت به مسائل شهروندی احساس مسئولیت داشته باشند و اگر والدین آنها نسبت به این آموزه ها سهل انگاری کردند آنها به مادران و پدران خود این موضوعات را یادآوری کنند.

در این مراسم عظیم بابایی شهردار منطقه۶، مجتبی عبدالهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سرهنگ پاشاپور فرمانده نیروی زمینی ارتش و نجفی معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش نیز حضور داشتند.

کد خبر 383072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha