همشهری آنلاین: معاون سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برآوردها حاکی است‌ که حجم نذورات مردمی در ‌دهه نخست محرم ۲۰ هزار میلیارد ریال و در اربعین رقم‌های سنگین‌تر و بیانگر نقش و حضور محوری مردم در این مراسم و احیای شعائر است.

نذری

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام علی دارابی معاون امور مجلس و استان‌هاي سازمان تبليغات اسلامي در نشست روسای شورای هیاتهای مذهبی کشور در مشهد افزود: همزمان با همه اقدامات و برگزاری جلسات باید هوشیار بود و تاکیدات رهبر معظم انقلاب را در زمینه هیاتهای مذهبی و عزادارایهای انقلابی به گوش جان‌ گرفته و عملیاتی کرد.

وی ادامه داد: این توصیه‌ها و بیانات ما را به هیاتهای مذهبی تراز انقلاب اسلامی نزدیک می‌کنند و تفکیک هیاتهای مذهبی انقلابی از غیر را به صراحت و وضوح مشخص کرده‌اند. هیات مذهبی، جلسه و منبری‌ای سازنده است که ما را از شک و شبهات به یقین برساند زیرا طی محرم شبهات افزایش می‌یابد.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مقابله با این شبهات باید علنی، منطقی و مبتنی بر عقل باشد تا بتوان مخاطبان را به عرصه یقین رساند.

وی‌ پرهیز از ریاکاری و خودنمایی برای غیرخدا و تظاهر‌ و در مقابل حرکت خالصانه برای خدا را از مباحث مهم در نورانیت جلسات عزاداری توصیف و بیان کرد: باید از استفاده تجهیزات و وسایل غیرمرسوم همچون طبل و سنج بزرگ و عجیب و هر امری که ‌جنبه ریا و فریبکاری دارد پرهیز شود زیرا این موارد آفت عزاداری‌ها است.

حجت الاسلام دارابی افزود: همچنین باید با پرهیز از عداوت، دشمنی، بغض، کینه رسیدن به صمیمیت، همدلی و همراهی را در هیاتهای مذهبی تقویت کرد زیرا امروز از اهداف دشمن ‌ایجاد اختلاف در جبهه نیروهای انقلاب است.

90 هزار هیات مذهبی در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد 70 هزار هیات بطور مستمر فعال هستند.

کد خبر 382886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha