همشهری آنلاین: رییس جمعیت هلال‌احمر ایران با اعلام اینکه محموله دوم ایران برای پناهجویان روهینگایی آماده اعزام است، به تشریح جزئیات این محموله پرداخت.

به گزارش ایسنا، امیرمحسن ضیایی در این باره به خبرنگاران اظهار کرد: محموله دوم کمک‌های امدادی و پزشکان جمعیت هلال‌احمر ایران برای پناهجویان میانماری امروز آماده اعزام است و هماهنگی‌های لازم با جمعیت بنگلادش برای تخلیه حدود 30 تن محموله انجام شده است.

وی در ادامه بیان کرد: این محموله شامل بیش از 5000 تخته پتو و زیرانداز، 300 دستگاه چادر، یک تن تجهیزات پزشکی، دارویی و 10 هزار کنسرو است.

رییس جمعیت هلال‌احمر در مورد ارزیابی گروه اعزامی اول به منطقه، گفت:‌ در حال حاضر وضعیت خوبی در منطقه وجود ندارد و لازم است از سوی سازمان‌های بین‌المللی توجه بیشتری شود. همچنین شماره حساب 99999 آماده دریافت کمک‌های نقدی مردم ایران است. امیدواریم با همکاری مردم بتوانیم کمک بیشتری به پناهجویان میانماری انجام دهیم.

ضیایی همچنین از تلاش برای کمک‌رسانی در خاک میانمار خبر داد و گفت: در حال هماهنگی با جمعیت صلیب سرخ میانمار هستیم تا بتوانیم در خاک این کشور هم کمک‌رسانی کنیم اما نکته‌ای که وجود دارد میزان نیازهای این پناهجویان با حجم کمک‌ها متفاوت است. درخواست ما نه تنها از مردم ایران بلکه سایر کشورها این است که کمک کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم‌های واکنش سریع نیز به منطقه اعزام خواهند شد یا خیر؟ گفت: تیم‌های واکنش سریع معمولا به دنبال حوادث طبیعی و سوانح اعزام می‌شوند اما فعلا در منطقه به این نیروها نیاز نیست و اولویت جمع کردن جمعیت پراکنده‌ایست که در آنجا حضور دارند. این اتفاق امکان ایجاد اردوگاه را هم مشکل کرده و نیاز به هماهنگی و کمک‌های بیشتری است.

رییس جمعیت هلال‌احمر در مورد اینکه تاکنون چه میزان کمک به حساب اعلام شده واریز شده است، گفت: در روز اول حدود 200 میلیون کمک شد و از آخرین آمار اطلاعی ندارم. البته باید سعی کنیم از طریق شیوه‌های دیگر و هماهنگی با اپراتورها بتوانیم راحت‌تر از کمک‌های مردم استفاده کنیم.

ضیایی گفت: در حال حاضر نیاز اساسی منطقه، لوازم بهداشتی است و سعی می‌کنیم در گام بعدی بر اساس نیازها ارسال شود.

وی همچنین بیان کرد: در حال حاضر در منطقه شرایط نامناسبی وجود دارد و حدود 400 هزار پناهجو پراکنده هستند ضمن اینکه تعداد دیگری از افراد پیش از این هم در منطقه پراکنده بودند.

کد خبر 382873

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha