چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وقوع زلزله‌ای قدرتمند با شدت ۷.۱ ریشتر در مرکز مکزیک جان دست‌کم ۱۴۰ نفر را گرفت.

زلزله

براساس گزارش BBC، اين زلزله قدرتمند ده‌ها ساختمان از جمله مدرسه‌اي مملو از دانش‌آموز را در مركز مكزيك، مكزيكو‌سيتي ويران كرد و كشته‌هاي فراواني از خود به جا گذاشت. اين لرزه شديد در مورلوس و پوئبلا نيز خسارت‌هاي شديدي از خود به جا گذاشت.

زلزله درست  همزمان با سي و دومين سالگرد زمين‌لرزه بزرگي كه طي آن هزاران نفر جان خود را از دست دادند رخ داد. مكزيك يكي از زلزله‌خيزترين كشورهاي جهان است و در اوايل ماه جاري نيز زمين‌لرزه‌اي 801 ريشتري در جنوب اين كشور جان 90 نفر را گرفت.

كانون زلزله اخير در نزديكي آتنچينگو در استان پوئبلا در فاصله 120 كيلومتري از مكزيكو‌سيتي و در عمق 51 كيلومتري از سطح زمين بوده‌است. گزارش‌هاي تكميلي يك آژانس محافظتي مدني حاكي از آن هستند كه دست‌كم 149 نفر در اثر اين زلزله جان خود را از دست داده‌اند كه از ميان اين آمار 55 نفر در مورلوس، 32 نفر در پوبلا و 49 نفر در مكزيكو سيتي جانشان را از دست داده‌اند.

پس از وقوع اين زمين‌لرزه، درحدود دو ميليون نفر در پايتخت مكزيك دسترسي به برق و تلفن را از دست دادند و مقامات به شهروندان هشدار دادند به دليل نشت گاز در خيابان‌ها سيگار نكشند.

میگل انگل مانسرا شهردار مکزیکو سیتی در مصاحبه با يك شبکه تلویزیونی محلی، تلویزا، اعلام كرد سازمان های امدادرسانی با ساختمان‌های ریخته یا به شدت آسیب دیده در 44 نقطه روبرو هستند.

کد خبر 382832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha