سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

مرد شیطان‌صفت که با ربودن دختربچه‌ای ۸ساله قصد اجرای نقشه شومش را داشت با تیزهوشی خانم معلم فداکار به دام افتاد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این مرد تا‌کنون ۲کودک را ربوده و یکی از آنها را قربانی نقشه شومش کرده است.

متهم

ظهر يكشنبه خانم معلمي كه در حال عبور از يكي از پارك‌هاي اطراف گوهردشت كرج بود با صحنه عجيبي روبه‌رو شد. مرد جواني درحالي‌كه دست دختربچه‌اي 8ساله را گرفته بود، تلاش مي‌كرد به زور او را با خود ببرد. خانم معلم با ديدن اين صحنه به طرف مرد جوان رفت و به رفتار او با دختربچه اعتراض كرد اما مرد جوان مدعي شد كه از اقوام دختربچه است و رفتارش به او ربطي ندارد.

دختربچه اما درحالي‌كه گريه مي‌كرد مدعي شد آن مرد را نمي‌شناسد و ربوده شده است و خانم معلم با شنيدن اين جمله مانع مرد جوان شد و با گرفتن دست دختربچه اجازه نداد كه وي را با خودش ببرد. در جريان اين كشمكش، چند نفر از رهگذران در محل جمع شدند و مرد جوان با ديدن اين صحنه دست دختربچه را رها كرد و پا به فرار گذاشت. خانم معلم اما دوان دوان به تعقيب او پرداخت و با داد و فرياد از مردم كمك خواست. طولي نكشيد كه اهالي محل و مأموران كلانتري كه در آن حوالي بودند راه فرار مرد جوان را سد كردند و به اين ترتيب او دستگيرشد.

  • نقشه آدم‌ربايي

مرد جوان به دادسرا منتقل و همزمان ماجرا به حاجي رضا شاكرمي، دادستان كرج گزارش شد. با دستور وي بازجويي از متهم آغاز شد و او با اعتراف به ربودن دختربچه گفت: چند روز پيش اين دختربچه را در منطقه باغستان كرج شناسايي كردم. مي‌دانستم كه پدرش چند روزي است كه در خانه نيست. براي همين به فكر ربودن دختربچه افتاده بودم.

او را زيرنظر گرفتم و متوجه شدم گاهي به مغازه‌اي كه در كوچه‌شان است مي‌رود. روز حادثه به كمين نشستم. دختربچه از خانه‌شان به مغازه رفت و دلستر خريد و وقتي مي‌خواست به خانه برگردد سد راهش شدم. از قبل با 2نفر از دوستانم هماهنگ كرده بودم و آنها با ماشين منتظرم بودند. دختربچه را ربودم و سوار ماشين كردم و وقتي به پاركي حوالي گوهردشت رسيديم، دختربچه را پياده كردم و دوستانم رفتند. پس از آن قصد اجراي نقشه‌ام را داشتم كه آن زن(خانم معلم)‌ سر رسيد و باعث دستگيري‌ام شد.

  • مرد شيطان‌صفت

با اعترافات اين مرد و با دستور قضايي، مأموران به بررسي سوابق وي پرداختند چرا كه احتمال داشت او با اين شگرد افراد ديگري را هم قرباني كرده باشد. در ادامه معلوم شد كه چندي پيش خانواده كودكي 9ساله با مراجعه به پليس مدعي شده بودند كه مرد جواني فرزند آنها را در پارك ربوده و در محلي خلوت مورد آزار و اذيت قرار داده است.

از آنجا كه مشخصات آن مرد با مشخصات متهم دستگير شده همخواني داشت مأموران شاكي پرونده و فرزند آنها را به دادسرا فراخواندند كه كودك خردسال با مشاهده متهم او را شناخت و گفت وي همان كسي بوده كه او را مورد آزار و اذيت قرار داده است. با كشف اين حقيقت، قاضي پرونده دستور بازداشت مرد شيطان‌صفت را صادر كرد و هم‌اكنون تحقيقات براي شناسايي ديگر كودكاني كه احتمالا قرباني اين تبهكار بي‌رحم شده‌‌اند ادامه دارد.

  • وقتي مردم ضابط قضايي مي‌شوند

حاجي رضا شاكرمي، دادستان كرج در گفت‌وگو با همشهري مي‌گويد: تحقيقات درباره متهم دستگير شده كه مردي جوان و مجرد است ادامه دارد و قصد داريم با دعوت از خانم‌معلم فداكار كه باعث دستگيري او شد، از او تشكر كنيم. وي ادامه مي‌دهد: در قانون بحثي به نام جرايم مشهود وجود دارد و عنوان شده كه افراد، يعني هر نوع فردي و حتي شهروندان عادي، درصورت مشاهده جرم مشهود خودشان مي‌توانند براي جلوگيري از وقوع جرم يا دستگيري مجرم اقداماتي انجام دهند يا اينكه باعث نجات قرباني شوند. اين در حالي است كه برخي از مردم تصور مي‌كنند اگر خودشان با ديدن جرمي مشهود براي جلوگيري از آن دست به‌كار شوند ممكن است با مشكل روبه‌رو شوند كه اين تصور نادرستي است و ما بايد روحيه مسئوليت‌پذيري در چنين حوادثي را در بين مردم بالا ببريم.

کد خبر 382814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha