رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، روز یکشنبه با سفر به استان مازندران و در بازدید از طرح‌های جنگلداری داراب‌کلای شهرستان ساری، با اعلام اینکه تا‌کنون ۶۰درصد قرارداد مجریان بهره‌برداری از جنگل‌های شمال خاتمه یافته است، گفت: مابقی تا پایان سال‌جاری فسخ قرارداد می‌شود.

جنگل

طرح تنفس جنگل از مهم‌ترين مطالبات كارشناسان منابع طبيعي و محيط‌زيست بود كه سرانجام سال گذشته با دستور وزير جهادكشاورزي لازم‌الاجرا شد. براساس اين طرح، بهره‌برداري تجاري از جنگل‌هاي شمال كشور با هدف احيا و فرصت‌دادن به جنگل‌ها براي بازپروري متوقف مي‌شود. اجراي اين طرح به‌معناي تعطيلي جنگل نيست بلكه حفاظت از جنگل و مديريت اين رويشگاه‌ها در قالب طرح‌هاي جنگلداري ادامه مي‌يابد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري، خداكرم جلالي افزود: در برنامه ششم توسعه كشور، طرح توقف بهره‌برداري صنعتي و تجاري از جنگل‌هاي شمال يكي از مهم‌ترين طرح‌هاي سازمان جنگل‌ها محسوب مي‌شود و همزمان با تعطيلي طرح‌هاي بهره‌برداري، به‌منظور تأمين كسري نيازهاي چوبي كشور، زراعت چوب در سطح 75هزار هكتار در برنامه ششم توسعه به اجرا در مي‌آيد.

رئيس سازمان جنگل‌ها در ادامه، نياز چوبي كشور را در حال حاضر 6ميليون مترمكعب برشمرد كه 5ميليون مترمكعب آن از محل زراعت چوب و ضايعات باغي و 500هزار مترمكعب آن از محل واردات تامين مي‌شود و 500هزار مترمكعب ديگر آن كه تا سال گذشته از محل جنگل‌هاي شمال برداشت مي‌شد از امسال بايد در قالب زراعت چوب جبران شود.

کد خبر 382639

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha