همشهری آنلاین: مسوول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج گفت: جنایت علیه مردم مظلوم و مسلمان میانمار نشان دهنده چراغ سبزغربی‌ها به سرکردگی آمریکا و اسرائیل به مسوولان دولت این کشور است.

یعقوب سلیمانی

 

به گزارش بسیج، سردار پاسدار یعقوب سلیمانی اظهار کرد: بی‌تفاوتی وسکوت مجامع بین المللی و حقوق بشری در قبال جنایات بی‌رحمانه و شقاوت آمیز در حق مسلمانان مظلوم میانمار محکوم است.

وی با بیان این که ملت ایران از مسلمانان بی پناه و آواره میانمار حمایت می کنند افزود: هموطنان صلح دوست برحسب وظیفه اسلامی و انسانی خود به کمک مسلمانان تحت ستم این کشور شتافته و از هیچ کمکی دریغ نمی کنند.

سردارسلیمانی از اینکه برخی مجامع حقوق بشری درقبال این همه جنایت که روی ظالمان قرن را سفید کرده، بی تفاوت هستند به شدت انتقاد کرد و افزود: در گوشه ای از جهان دولت و ارتش جلاد میانمار و بودائیان افراطی به جان اقلیت مسلمان میانمار افتاده اند ولی هیچ کس به داد آنان نمی رسد و سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر این جنایات، سوال برانگیز است.

مسوول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج در پایان تاکید کرد: سران کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان باید این جنایات وحشیانه را محکوم کرده و ارهکاری برای نجات این مردم مظلوم بیایند.

به گزارش ایرنا، حملات شبه نظامیان روهینگیا در سوم شهریور به مراکز پلیس و نظامی میانمار در استان راخین باعث آغاز دور جدیدی از خشونت ها و سرکوب مسلمانان روهینگیا شد که بر اساس آن تاکنون بیش از 400 نفر کشته و حدود 400 هزار نفر دیگر آواره شده و به بنگلادش فرار کرده اند.

در این سرکوب ها همچنین بیش از 6 هزار و 800 خانه تخریب شد و آنگونه که آوارگان روهینگیا و گروه های حقوق بشری عنوان کرده اند ارتش این سرکوب را با هدف بیرون راندن آنها از استان راخین آغاز کرده است.

بسیاری از آنها پس از آنکه در حمله گروه های تندرو زخمی شدند و یا در هنگام فرار به بنگلادش آسیب دیدند به درمان پزشکی نیاز دارند.

کد خبر 382618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha