همشهری آنلاین: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: هم‌ اکنون ۱,۵ دهک جامعه (۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر) در فقر مطلق به سر می‌برند و اگر بخواهیم سطح رفاه مردم را خیلی بالا ببریم این عدد خیلی بیشتر خواهد شد حتی تا ۱۶ یا ۲۰ میلیون نفر هم افزایش خواهد یافت.

به گزارش فارس، سید پرویز فتاح در برنامه نگاه یک،فتاح با اشاره به یکی از برنامه‌های دولت دوازدهم مبنی بر ریشه‌کن كردن فقر مطلق، گفت: از آقای روحانی بابت اینکه این شعار را نه در زمان رقابت‌های انتخاباتی بلکه پس از پایان انتخابات اعلام کردند تشکر می‌کنم. به نظر می‌رسد در طول انقلاب اسلامی ایران چنین شعاری نداشتیم هر چند انقلاب اسلامی برای تحقق همین هدف شکل گرفت. اما آقای روحانی با شجاعت چنین شعار مهمی را دوباره مطرح کردند. کمیته امداد از این شعار بسیار استقبال می‌کند چون دقیقاً به ماموریت این نهاد مربوط می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خميني(ره) افزود: بسیار مطلوب است دولت موفق به تحقق این شعار شود. تعیین تعریفی از فقر مطلق در کشور بسیار سخت شده است چون اگر بخواهیم تعریف دقیقی ارائه کنیم همراه با بار سیاسی خواهد بود. وزارت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی باید تعریف دقیقی از فقر مطلق ارائه کند و طبق قانون اساسی چتر حمایت خود را بر سر همه مردم کشور بگستراند.

وی با اشاره به این گفته دكتر نهاوندیان مبنی بر اینکه هم‌اکنون 1,5 دهک جامعه - 10 میلیون تا 12 میلیون نفر- در فقر مطلق به سر می‌برند، گفت: به نظر من هم این رقم درست است. البته اگر بخواهیم سطح رفاه مردم را خیلی بالا ببریم این عدد خیلی بیشتر خواهد شد حتی تا 16 یا 20 میلیون نفر هم افزایش خواهد یافت. بنابراین بستگی دارد که برای مردم چه امکاناتی در نظر گرفته شود. ما نیز برای تحقق این شعار رئیس‌جمهوری کمک خواهیم کرد.

فتاح با بیان اینکه نظام اسلامی ایران از بدو انقلاب اسلامی برای ریشه‌کنی فقر تلاش کرده است، گفت: من هر هفته به نقاط دور دست کشور که شاید کمتر مسئولی رفته باشد سفر می‌کنم. روستاهای کرمان، کهنوج و سیرجان را در هفته پیش بازدید کرده‌ام. هر جا می‌روم مردم برق، آب سالم و بهداشتی، تلفن و اداره پست دارند که این نشان‌دهنده اقدامات انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته است.

کد خبر 382463

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha