گروه سیاسی: معاون حقوقی و امور مجلس وزیر کشور گفت: در برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، 700 هزار نفر مشارکت می‌کنند.

محمدحسین موسی پور در نشست خبری خود که پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور مشروح آن را منتشر کرد، افزود: این تعداد به‌عنوان عوامل اجرایی، حفاظتی، بازرسی و نظارتی در روند برگزاری این انتخابات با وزارت کشور همکاری خواهند کرد.

وی با اشاره به صدور احکام اعضای ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: از زمان آغاز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس، هیات های اجرایی انتخابات نیز در سراسر کشور شروع به کار خواهند کرد و پس از ثبت‌نام، صلاحیت داوطلبان مورد رسیدگی قرار می گیرد و برنامه های دیگر ستاد انتخابات طبق زمانبندی انجام خواهند شد.

نام نویسی با کارت ملی

رئیس شورای اطلاع رسانی کشور بیشتر بودن داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس و واجدان شرایط رأی دادن در برخی حوزه‌ها از مجموع 207 حوزه انتخابیه را یادآور شد و گفت: درصورت موافقت شورای نگهبان، در حوزه‌هایی که بیش از 3 نماینده دارند، انتخابات به صورت رایانه‌ای برگزار خواهد شد.

موسی پور در عین حال خاطر نشان کرد: نام نویسی از مردم برای رأی دادن در انتخابات مجلس با استفاده از کارت و کد ملی صورت خواهد گرفت.

میز رسانه

معاون حقوقی و امور مجلس همچنین از آمادگی کامل وزارت کشور برای برپایی انتخابات خبر داد و اظهار داشت: به منظور اطلاع‌رسانی شفاف و سریع و حضور پررنگ رسانه‌ها، میز رسانه در ستاد انتخابات وزارت کشور فعال می‌شود و خبرنگاران جراید و رسانه‌ها امکان فعالیت گسترده‌تر و خبررسانی مناسب درباره انتخابات را خواهند داشت.

جلوگیری از رویش احزاب

اگرچه موسی‌پور بر نظارت غیر مستقیم احزاب و گروه های سیاسی بر روند انتخابات تاکید کرده بود، در عین حال خبرهایی از تلاش کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور برای ساماندهی و جلوگیری از رویش احزاب و تشکل‌های خلق الساعه و بدون مجوز در آستانه انتخابات مجلس هشتم، شنیده شد.

به گزارش مهر، کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور به منظور اطلاع رسانی و ممانعت از سوء استفاده احزاب و تشکل های بدون مجوز در آستانه انتخابات مجلس هشتم از فضای عمومی کشور و رسانه‌ها، درصدد اتخاذ تصمیمی جامع در این خصوص است.

کد خبر 38243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز