دزدان سوپرمارکت‌ها که چند روز پیش در طرح ضربتی پلیس پایتخت دستگیر شده بودند، در بازجویی‌ها به زورگیری‌های سریالی از عابران در نقاط مختلف پایتخت اعتراف کردند.

سرقت

نخستين شكايت از اعضاي اين باند 31خردادماه مطرح شد. شاكيان 3زن جوان بودند كه نيمه‌هاي شب براي قدم‌زدن به پارك سيماي ايران در حوالي شهرك غرب رفته اما گرفتار 2زورگير خشن شده بودند. يكي از شاكيان به مأموران گفت: زورگيران كلت كمري و قمه در دست داشتند.

مرد مسلح لوله اسلحه را روي پهلوي من گذاشت و ديگري هم تيغه قمه را زير گلوي دوستم قرار داد و با تهديد و ضرب و شتم گوشي موبايل و پول‌هاي نقد ما را سرقت كردند و با كمك 2موتورسوار كه مقابل پارك توقف كرده بودند، متواري شدند.
اين 3زن تنها شاكيان پرونده نبودند و در روزهاي بعد افراد ديگري نيز با مراجعه به پليس شكايت‌هاي مشابهي را مطرح كردند. اظهارات آنها نشان مي‌داد كه زورگيران نيمه‌شب‌ها سراغ عابران و رهگذران رفته و با تهديد، اموالشان را سرقت مي‌كنند.

تحقيقات براي دستگيري اعضاي اين باند ادامه داشت تا اينكه مدتي قبل مأموران پليس در جريان طرح دستگيري دزدان پايتخت، جواني به نام حمزه را دستگير كردند. او اعتراف كرد كه به همراه همدستانش در نيمه‌هاي شب و با استفاده از خودروهاي مسروقه سراغ سوپرماركت‌ها رفته و دست به سرقت از آنجا مي‌زدند. علاوه بر آن با پرسه‌زدن در خيابان‌هاي مختلف از مردم زورگيري و كيف‌قاپي مي‌كردند.

در ادامه تحقيقات از حمزه معلوم شد كه وي با باند ديگري هم همكاري داشته و از اوايل خردادماه به همراه 3جوان ديگر دست به سرقت از عابران و رهگذران مي‌زدند. همدستان او به نام‌هاي پويا، مجيد و شاهين شناسايي شدند و مأموران وقتي راهي محل زندگي يكي از آنها به نام شاهين شدند، او را كه داخل كمد ديواري پنهان شده بود، گير انداختند.

در ادامه 2عضو ديگر اين باند نيز دستگير شدند و با كشف يك قبضه كلت كمري از آنها، اعتراف كردند با تهديد كلت كمري و قمه در مناطق غرب و شمال غرب تهران و همچنين بوستان‌هاي پرواز، سيماي ايران و چند بوستان ديگر از نوجوانان و زنان و دختران ازجمله 3شاكي نخست پرونده زورگيري مي‌كردند. به گفته سرهنگ داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران، شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شناسايي اين باند به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 382364

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha