همشهری آنلاین: سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مبنای ثبت‌نام دانشجویان ستاره‌دار در سال جدید تحصیلی قانون خواهد بود. فکر می‌کنیم مصداق مواردی که منع جدی برای ثبت‌نام دارند، بسیار کم است.

سید ضیاء هاشمی

به گزارش ايرنا، سیدضیاء هاشمی درباره ثبت‌نام دانشجویان ستاره‌دار در سال جدید تحصیلی دانشگاه‌ها اظهار داشت: ما همواره چارچوب‌های قانونی را مبنای فعالیت‌های خود قرار داده و بر اجرای دقیق آن تاکید کرده‌ایم زیرا برای ما قانون مبنا است و باید از برخوردهای سلیقه‌ای جلوگیری شود.

سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري تاکید کرد: بنابراین هر دانشجویی که طبق ضوابط موجود، شرایط لازم را داشته است، منع قانونی ندارد و قطعا ثبت‌نام می‌شود و اگر قرار بر منع ثبت‌نام باشد، باید بر اساس قانون بوده و اثبات شود که منع جدی وجود دارد که ما فکر می‌کنیم مصداق این موارد بسیار محدود است.

وی همچنین درباره ابلاغ قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در زمینه آثار علمی نیز اظهار داشت: این پیشنهادی بود که وزارت علوم از چند سال قبل یعنی حدود 4 سال پیش روی آن کار کرده ولی متاسفانه در سال‌های گذشته در حوزه آموزش عالی شاهد بی‌اخلاقی‌هایی در حوزه تدوین پایان‌نامه‌ها بودیم که در قالب تقلب علمی و حوزه چاپ مقالات مطرح بودیم. لایحه‌ای در این زمینه تهیه و با نظر مثبت هیات دولت به مجلس ارسال شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تصویب این لایحه در مجلس و ابلاغ آن توسط رییس‌جمهوری، امیدواریم که کنترل بیشتری روی این موضوع صورت گیرد و فضای پاک و آراسته فعالیت‌های علمی از اینگونه حواشی مخرب که در واقع این فضای پاک را بعضا آلوده کرده است، پیراسته شود.

وی درباره میزان ریالی تخصیص وام تحصیلی به دانشجویان در سال جدید تحصیلی، افزود: ارقام ریالی این میزان را صندوق رفاه دانشجویان اعلام خواهد کرد، اما تاکید بر این بود که این رقم در سال جاری با همکاری بانک‌ها افزایش پيدا كند.

کد خبر 382344

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha