همشهری آنلاین: قائم مقام وزیر بهداشت گفت: نباید هیچ بیماری از بیمارستان به دلیل نداشتن هزینه درمان بیرون رانده شود.

معاون وزیر بهداشت

به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی، اظهار کرد: اصلاح ساختار نظام سلامت و چابک‌سازی سیستم دولتی، کوچک سازی و تفکیک نقش‌ها در دولت دوازدهم در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر رصد، مدیریت و اصلاح مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت خانواده‌ها، ادامه داد: خانواده‌هایی که درگیر طلاق یا مشکلات مسکن باشند دیگر به پیام‌های بهداشتی توجه نمی‌کنند، در این راستا رفتارهایی همانند اعتیاد به دخانیات، چاقی، اضافه وزن و عدم تحرک اصلاح خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده در شهرها، افزود: توجه به آموزش و پژوهش نوین نیز در دولت دوازدهم در اولویت قرار دارد.

حریرچی با بیان اینکه فقرا و محرومان در وزارت بهداشت در اولویت قرار داشته و از اهمیت بسزایی برخوردارند، عنوان کرد: استفاده از امکانات موجود برای اطرافیان و یا مقامات و همکاران دستگاه‌های اجرایی در اولویت نیست، بلکه هر کسی محروم‌تر است در اولویت قرار دارد.

وی با تاکید بر عدالت افقی و عمودی در حوزه سلامت، افزود: همه باید به اندازه توان پرداخت کرده و به اندازه نیاز خدمات دریافت کنند.
حریرچی با بیان اینکه در این استان و خیلی از استان‌ها در دسترسی محدودیت داریم، افزود: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مسئول سلامت همه مردم استان هستند.

وی یادآورشد: خوشبختانه با خدمات انجام شده، خراسان شمالی به پیشرفت‌های مناسب در حوزه بهداشت و درمان دست یافته است.
به گزارش ایسنا، در این آیین ابراهیم گلمکانی، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به عنوان معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علی حق بین نیز به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی معرفی شدند.

همچنین ابراهیم گلمکانی - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت در این مراسم گفت: هم اکنون وضعیت مناسبی در حوزه بهداشت و درمان در خراسان‌شمالی داریم، اما بازهم باید کارهای بسیاری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت افتخار نظام خواهد بود، افزود: شک ندارم پس از تکمیل طرح تحول سلامت در آینده به عنوان افتخار بزرگ می توان از آن نام برد. این در حالیست که هم اکنون نیز آثار آن را می‌توان در بین مردم به راحتی مشاهده کرد.

گلمکانی با بیان اینکه تعداد تخت‌های بیمارستانی طی سه سال گذشته در خراسان شمالی دو برابر شده است، افزود: در گذشته تعداد تخت‌های بیمارستانی استان ۷۵۰ مورد بود که هم اکنون ۶۵۰ تخت دیگر افزایش یافته است.

گلمکانی با اشاره به خدمات قابل ارائه در کلینیک‌های ویژه در استان، ادامه داد: این استان دارای پتانسیل‌های فراوان در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و دانشجویی است.

وی با بیان اینکه در گذشته حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد مراکز روستایی استان فاقد پزشک بود، اما هم اکنون این مهم بسیار کاهش پیدا کرده است، گفت: معتقدم بزرگ‌ترین تغییر در دانشگاه علوم پزشکی استان تغییر در فضا و نگرش کاری همکاران بود.

حجت‌الاسلام مرتضی رستگار - نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی نیز در این آئین اظهار کرد: در گذشته نسبت به اجرای طرح تحول سلامت غفلت شده بود. حال اینکه این مهم با همه کاستی‌ها اجرا شده و تلخی‌ها را در کام بیماران شیرین کرده است.

وی یادآورشد: اجرای طرح تحول سلامت در خراسان‌شمالی به عنوان استان کم برخوردار نیازمند زیرساخت‌های بسیاری بود که با همت مسئولان فراهم شده، اما تداوم کامل این طرح در منطقه نیازمند اعتبار ات پایداری است.

کد خبر 382070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha