چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ۳ کتاب با عنوان معماری راهبرد جمهوری اسلامی ایران در خصوص کردارنامه بین‌المللی فعالیت‌های فضایی، معاهده تجارت، تسلیحات و تاثیر آن بر نظام دفاعی جمهوری اسلامی ایران و مجموعه قوانین و مقررات نیروهای مسلح در سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ از سوی معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منتشر شد.

وزارت دفاع

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، این سه کتاب اینگونه معرفی شده است.

  • «معماری راهبرد جمهوری اسلامی ایران در خصوص کردارنامه بین‌المللی فعالیت‌های فضایی»

این کتاب پیرامون یکی از مهم ترین هنجارهای بین‌المللی حوزه فضای ماورای جو است. کردارنامه بین‌المللی فعالیت‌های فضایی که توسط اتحادیه اروپا و با حمایت صریح و ضمنی برخی قدرت‌های فضایی مطرح گردیده، در پی ارائه چارچوب رفتاری برای بازیگران فضایی است که نتیجه آن به اصطلاح قانونمند-سازی فعالیت‌های فضایی خواهد بود.

اهم موضوعات و فصول این کتاب شامل روند تحولات ایجاد کردارنامه فعالیت‌های فضایی و رویکرد بازیگران بین‌المللی به کردارنامه فعالیت‌های فضایی، حقوق و تعهدات در کردارنامه فعالیت‌های فضایی و ارتباط آن با دیگر اسناد بین‌المللی، رویه و سیاست جمهوری اسلامی ایران در فضای ماورای جو و نیز حقوق، تکالیف، فرصت‌ها و چالش‌های جمهوری اسلامی ایران در کردارنامه بین‌المللی فعالیت‌های فضایی می‌باشد.

  • معاهده تجارت, تسلیحات و تاثیر آن بر نظام دفاعی جمهوری اسلامی ایران

با توجه به اهمیت معاهده تجارت تسلیحات که به باور بسیاری از کارشناسان مهم ترین هنجار دفاعی در آغاز هزاره سوم است کتاب «معاهده تجارت تسلیحات و تأثیر آن بر نظام دفاعی جمهوری اسلامی ایران» توسط معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع با همکاری دانشگاه صنعتی مالک اشتر منتشر شد.

در این کتاب سابقه هنجارهای خلع سلاحی از ابتدا تا کنون، تشریح و روند شکل گیری معاهده تجارت تسلیحات در خارج و داخل سازمان ملل مورد بررسی قرار گرفته است.

  • مجموعه قوانین و مقررات نیروهای مسلح در سال های 1395 و 1396

با توجه به وظایف و تکالیف وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پشتیبانی قانونی حقوقی نیروهای مسلح، با بررسی همه جانبه و دریافت نیازمندی‌های قانونی از مراکز نیروهای مسلح، اقدامات لازم جهت تأمین قوانین و مقررات در تعاملات مستمر این وزارت با دولت و مجلس انجام می‌پذیرد که در سال 93 و 94 نیز قوانین و مقررات مهمی خاص نیروهای مسلح به تصویب مجلس شورای اسلامی و یا هیات وزیران رسید.

گفتنی است کتاب های مذکور در همایش حقوق دفاعی که روز سه شنبه 14 شهریورماه سال جاری در تهران برگزار شد با حضور سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سردار سرتیپ دوم پاسدار رضا طلایی نیک معاون حقوقی و امور مجلس رونمایی شد.

کد خبر 382043

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha