همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه تاکید کرد: همانطور که در بند ۷۴ ضمیمه یک برجام آمده است، هیچ کدام از این بازدیدها نمی‌تواند بهانه‌ای برای اطلاع‌ یافتن از اسرار کشور باشد.

ظرف

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در بدو ورود به فرودگاه سوچی در جمع خبرنگاران در رابطه با اهداف سفر خود گفت: ما دارای روابط راهبردی با فدراسیون روسیه هستیم. در حوزه‌های مختلف ارتباطات بسیار نزدیکی میان ایران و روسیه وجود دارد.

وی با اشاره به روابط دوجانبه ایران و روسیه اظهار داشت: پس از مشورت‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته میان دو رئیس‌جمهور در دیدارهای مختلف از جمله در آخرین دیدار، روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله مسائل سیاسی و اقتصادی رو به گسترش است.

  • هماهنگی‌های خوبی میان ایران و روسیه وجود دارد

رئیس دستگاه با یادآوری همکاری‌های ایران و روسیه تصریح کرد: هماهنگی‌های بسیاری برای همکاری‌های متنوع در حوزه‌های مختلف داریم. امروز لازم است که این همکاری را یک دور مرور بکنیم و زمینه ارتقای همکاری‌ها را فراهم کنیم.

  • ضرورت هماهنگی میان ایران و روسیه در زمینه برجام

ظریف با اشاره به همکاری‌های دو کشور در حوزه توافق هسته‌ای خاطرنشان کرد: در موضوع برجام، با توجه به سیاست‌های اخیر دولت امریکا، لازم است هماهنگی‌‌هایی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون هماهنگی خوبی میان ایران و روسیه وجود داشته است، ابراز داشت: دو کشور از مواضع یکدیگر در سازمان‌های بین‌المللی و روابط چندجانبه حمایت کرده‌اند. همچنین روسیه از جمهوری اسلامی ایران در بحث برجام حمایت‌های خوبی داشته است.

  • ایران و روسیه در سوریه تروریست‌ها را عقب راندند

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان با بیان اینکه ایران و روسیه با چالش‌های مشترکی روبه‌رو هستند، عنوان کرد: مهمترین چالش مشترک میان دو کشور، مسائل منطقه‌ای است. ایران و روسیه در سوریه توانستند به کمک مردم سوریه بیایند و تروریست‌ها را به عقب برانند.

ظریف با خوب توصیف کردن وضعیت میدانی در سوریه یادآور شد: با همکاری‌های خوب ایران، روسیه و ترکیه وضعیت در صحنه سیاسی هم بهبود یافته است و توانسته‌ایم تا حد زیادی از درگیری‌ها و تنش‌ها در سوریه جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که لازم است با روسیه همواره کنیم، بحث‌هایی منطقه‌ای و همکاری‌های منطقه‌ای است. این سفر بر این موضوع و همچنین روابط دوجانبه و برجام متمرکز است.

  • هم پروتکل الحاقی مشخص است و هم برجام

وزیر امور خارجه درخصوص بازرسی از اماکن نظامی نیز بیان کرد: هم پروتکل الحاقی مشخص است و هم برجام. چارچوب‌هایی که در برجام و پروتکل الحاقی مشخص شده، برای بازدید از اماکنی است که امکان فعالیت‌های نظامی در آنها وجود داشته است.

  • بازدیدها نمی‌تواند بهانه‌ای برای اطلاع‌ یافتن از اسرار کشور باشد

ظریف با بیان اینکه تاکنون ایران همانطور که آژانس اثبات کرده، در زمینه عدم فعالیت‌‌های اعلام نشده به درستی عمل کرده است، گفت: همانطور که در بند ۷۴ ضمیمه یک برجام آمده است، هیچ کدام از این بازدیدها نمی‌تواند بهانه‌ای برای اطلاع‌ یافتن از اسرار کشور باشد.

وی درباره دیدارهای خود در سوچی نیز اظهار داشت: من در این سفر با مقامات عالی روسیه دیدار می‌کنم.

کد خبر 382035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha