سرقت خونین از طلافروشی‌ها، فرار از بیمارستان و قتل مأمور پلیس به ضرب گلوله.

سرقت طلا فروشی

 اينها تنها بخشي از اتهامات شرور فراري است كه صبح ديروز در درگيري مسلحانه با مأموران كشته شد. اين مرد مظنون اصلي سرقت خونين از طلافروشي شهرستان گچساران بود كه در جريان آن مرد طلافروش و پسرش به قتل رسيدند.شامگاه دوشنبه، مأموران پليس آگاهي استان كهگيلويه و بويراحمد خانه‌اي را در شهرستان دهدشت محاصره كردند كه مخفيگاه يك شرور و جاني خطرناك بود. مردي كه از 2سال پيش به جرم سرقت‌ مسلحانه‌ از طلافروشي‌ها در استان‌هاي مختلف تحت تعقيب بود و 17شهريور، هنگام فرار از دست مأموران، افسر باسابقه پليس آگاهي به نام سروان عبدالخالق فرزاديان را به شهادت رسانده بود.

حالا اما مرد شرور به پايان خط رسيده بود. مأموران همه راه‌هاي فرار او را بسته و 2نفر از همدستانش را كه در اين خانه حضور داشتند، دستگير كرده بودند. مرد شرور كه قصد تسليم شدن نداشت، شروع به تيراندازي به سوي مأموران كرد. درگيري مسلحانه آغاز شد و جنايتكار مخوف حتي براي فرار از محاصره پليس اقدام به پرتاب نارنجك كرد اما تلاش او براي فرار نتيجه نداد و پس از يك درگيري مسلحانه تمام عيار، در نهايت هدف گلوله پليس قرار گرفت و كشته شد. با مرگ مرد شرور، پرونده‌ شرارت‌هاي وي براي هميشه بسته شد. اما او كه بود و چطور دست به سرقت مي‌زد؟

سردار مهدي انصاري فرمانده انتظامي استان كهگيلويه و بويراحمد مي‌گويد: «اين قاتل مخوف در سال‌هاي گذشته در چند استان كشورمان ازجمله فارس، بوشهر، خوزستان و كهگيلويه و بويراحمد دست به سرقت از چندين طلافروشي زد و از همان زمان تحت تعقيب‌بود.»

آخرين سرقتي كه احتمال مي‌رود مرد جنايتكار در آن نقش داشته، سرقت خونين از يك طلافروشي در شهرستان گچساران بود. عصر 6شهريورماه بود كه 2مرد مسلح به كلاشنيكف وارد مغازه طلافروشي در خيابان بلاديان گچساران شدند و به محض ورود شروع به تيراندازي كردند. مرد طلافروش به همراه 2پسرش در مغازه بودند كه هدف اصابت گلوله قرار گرفتند. پدر و پسر كوچك‌تر بر اثر شدت جراحات جان باختند اما پسر بزرگ‌تر مجروح شد و زنده ماند. سارقان نيز پس از سرقت مقدار زيادي طلا سوار بر يك خودروي پژو نقره‌اي مسروقه، از محل گريختند.

پس از اين سرقت، تحقيقات گسترده براي شناسايي و دستگيري دزدان آغاز شد. مأموران در بررسي‌هاي تخصصي به سرنخ‌هايي دست يافتند كه نشان مي‌داد يكي از دزدان(عامل قتل پدر و پسر طلافروش) احتمالا مجرمي فراري است كه از سال‌ها قبل به جرم سرقت از طلافروشي‌ها تحت تعقيب بود. تحقيقات نشان مي‌داد كه اين مرد 2سال پيش و در جريان تعقيب و گريز با پليس دستگير شد اما زماني كه به بهانه بيماري به بيمارستان منتقل شده بود، با كمك اقوام و دوستانش توانسته بود فرار كند.

با اين اطلاعات تحقيقات براي دستگيري او ادامه يافت. مأموران مخفيگاه وي را در روستايي حوالي گچساران شناسايي كردند و تيمي از مأموران به فرماندهي سروان عبدالخالق فرزاديان راهي آنجا شدند. آنها با مستقر شدن در كوه‌هاي اطراف و تحقيقات نامحسوس موفق شدند پس از 2هفته مخفيگاه مرد جنايتكار را شناسايي كنند. 17شهريور، عمليات ضربتي براي دستگيري او آغاز شد و مأموران موفق شدند وي را به دام انداخته و به او دستبند بزنند اما زماني كه قصد انتقال وي را داشتند، اقوام و بستگانش براي فراري دادن او وارد عمل شدند.

در همين هنگام يكي از بستگانش توانست يك قبضه كلت كمري در اختيار او قرار دهد كه مرد جنايتكار شروع به تيراندازي كرد و به اين ترتيب سروان فرزاديان به شهادت رسيد. مرد جنايتكار پس از فرار از دست مأموران به شهرستان دهدشت گريخت.
در ادامه تيمي از مأموران به فرماندهي سرهنگ پاكروان، رئيس پليس آگاهي كهگيلويه و بويراحمد راهي آنجا شدند و پس از 2شبانه‌روز تعقيب و مراقبت در نهايت موفق شدند مخفيگاه او را شناسايي كنند. با محاصره اين محل، 2نفر از همدستان مرد جنايتكار كه در اين خانه حضور داشتند دستگير شدند اما وي در جريان درگيري مسلحانه با پليس كشته شد كه هم‌اكنون تحقيقات براي دستگيري ديگر همدستان او و كشف جرايمي كه وي مرتكب شده بود ادامه دارد.

کد خبر 381943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha