مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

کمتر از ۱۲ روز دیگر تا آغاز سال تحصیلی جدید باقی است و شهر خود را برای استقبال از فصل بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی آماده می‌کند.

با آغاز سال تحصيلي تخمين زده مي‌شود كه حدود 30درصد به ترافيك پايتخت اضافه شده و 3ميليون سفر درون‌شهري با هدف آموزشي انجام شود. همچنين طرح باز باران امسال در 30فروشگاه شهروند اجرايي مي‌شود تا دانش‌آموزان بتوانند لوازم‌التحرير و لوازم مورد نياز خود را با قيمت‌هاي مناسب تهيه كنند.

اينها بخشي از خبرهايي بود كه در جلسه هماهنگي استقبال از مهر عنوان شد. اين جلسه با حضور شهردار تهران، وزير آموزش و پرورش، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران، معاون خدمات شهري و سازمان زيباسازي شهرداري تهران برگزار شد.

وزير آموزش و پرورش در ابتداي اين جلسه با بيان اينكه اميدواريم با همكاري شهرداري تهران در موضوعات مختلف آموزشي به مدل‌هاي جديدي برسيم كه براي ساير استان‌ها قابل بهره‌برداري باشد، گفت: با حضور آقاي نجفي به‌عنوان شهردار تهران اميدوار هستيم كه بتوانيم نوع ارتباط آموزش و پرورش را به‌گونه‌اي پيش ببريم كه دانش‌آموزان آموزش‌هاي شهروندي را به خوبي فرا بگيرند.

  • اجراي طرح استقبال از همياران مهر براي نخستين بار

رئيس پليس راهور تهران هم به‌عنوان يكي از حاضران در جلسه و متولي اصلي امر ترافيكي پايتخت درباره اقدامات پليس راهنمايي و رانندگي همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد گفت: يك بخش از اقدامات ما عملياتي و اجرايي با تأكيد بر بحث ايمني است. سردار محمدرضا مهماندار تصريح كرد: بخش ديگر اقدامات ما اقدامات فرهنگي و آموزشي است كه در اين خصوص آموزش ايمني ترافيك براي دانش‌آموزان را در طول سال در مدارس پيگيري مي‌كنيم.

مهماندار با اشاره به اجراي طرح استقبال از همياران پليس گفت: اين طرح براي نخستين بار در تهران اجرا مي‌شود و قرار است در قالب اين طرح از دانش‌آموزان در تقاطع‌ها و چهارراه‌ها استقبال كنيم. مجتبي عبداللهي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران هم در اين جلسه گفت: اقدامات ما شامل آسفالت، تعمير سقف كلاس، تعمير سرويس بهداشتي و... است.

در بخش برنامه‌اي هم كلاس‌هاي آموزشي مختلف در مساجد و سراهاي محله‌ برگزار مي‌كنيم. علاوه بر اين، امسال نيز همچون سال‌هاي گذشته پيش از آغاز مهر نمايشگاه بازباران را با هدف كمك به خانواده‌هاي كم بضاعت و تشويق به استفاده از محصولات ايراني برگزار مي‌كنيم.
عبداللهي با اشاره به توزيع 2ميليارد و 500ميليون بن باز باران در مدارس عنوان كرد: دانش‌آموزان مي‌توانند محصولات مورد نظر خود را از 30فروشگاه شهروند تهيه كنند.

رئيس سازمان زيباسازي شهرداري تهران نيز از اقداماتي متنوع براي زيباسازي و انتقال مفاهيم شاد به دانش‌آموزان خبر داد. به گفته عيسي عليزاده، جداره‌سازي بيرون و داخل 284مدرسه اجرا شده است. همچنين 150عرشه فرهنگي به تبليغات اول مهر اختصاص داده شده است.

  • توقف ممنوع در حريم مدارس حادثه خيز

معاون سابق حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران نيز به‌عنوان يكي ديگر از حاضران اين جلسه، با بيان اينكه در نيمه دوم سال، بار ترافيكي تهران 30درصد افزايش پيدا مي‌كند، يادآور شد: 16درصد از اين ميزان مستقيم به سفرهاي آموزشي بر مي‌گردد و مي‌توان گفت روزانه تنها 3ميليون سفر براي موضوعات آموزشي خواهيم داشت. مازيار حسيني با اشاره به ايجاد محدوديت‌هاي لازم براي انجام حفاري‌هاي غيرمجاز از تاريخ 20شهريور تا 10مهرماه گفت:

امسال طرح آزمايشي اتوبوس مدرسه را در دستور كار قرار داديم. اين اتوبوس در ساعاتي كه بچه‌ها به مدرسه مي‌روند و بازمي‌گردند، در سرفاصله معيني دانش‌آموزان را جمع‌آوري مي‌كند. قرار است اين طرح در دو منطقه 4و 8، با استقرار 3خط با فاصله 300تا 350متر حدود 62مدرسه را پوشش دهد.

وي با بيان اينكه در تمام دنيا ماشيني كه براي سرويس مدرسه استفاده مي‌شود استاندارد است، تأكيد كرد: با همكاري آموزش و پرورش در چند سال گذشته بحث سرويس مدارس را دنبال كرديم اما خودروهاي استاندارد نبود. بر اين اساس، قرار است 150دستگاه خودرو استاندارد وارد مدار شود. اين ماشين‌ها از امكانات ايمني خوبي همچون كمربند ايمني براي تمامي سرنشينان و... برخوردارند.

البته درصورت عملكرد مناسب اين خودرو در آينده مي‌توان براي اردوهاي دانش‌آموزي نيز از اين وسيله استفاده كرد. حسيني ادامه داد: همزمان با آغاز سال تحصيلي ناوگان‌هاي مترو و اتوبوسراني هم در حالت فوق العاده قرار مي‌گيرند و غيراز مركز كنترل ترافيك اصلي، 6مركز كنترل ترافيك محلي هم داريم كه از نزديك شرايط محلي را منعكس مي‌كنند. به گفته معاون سابق حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران قرار است تا با همكاري پليس طرح حريم توقف ممنوع جلوي مدارس به‌ويژه مدارس حادثه خيز كه در خيابان اصلي قرار دارند، اجرا شود به‌طوري كه تا قبل از مهر علامت‌گذاري و خط كشي‌هاي لازم انجام مي‌شود.

کد خبر 381523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha