همشهری آنلاین: شبکه اجتماعی فیسبوک برای نخستین بار به طور رسمی اعلام کرد که به احتمال زیاد این شبکه اجتماعی از طرف شرکتی در روسیه برای تبلیغات سیاسی "تفرقه‌افکنانه" در انتخابات آمریکا مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

الکس استاموس، رئیس بخش امنیتی شبکه اجتماعی فیس‌بوک، روز چهار‌شنبه (۱۵ شهریور / ۶ سپتامبر) در وبلاگ خود نوشته است، این امکان وجود دارد که شرکتی در روسیه در این شبکه اجتماعی ۱۰۰ هزار دلار صرف تبلیغات کرده و از این راه در امور داخلی آمریکا تاثیر گذاشته باشد.

رئیس بخش امنیتی شبکه اجتماعی فیس‌بوک، در ادامه توضیح داد که با بررسی‌های انجام شده بعدی مشخص شده است که این تبلیغات برای تاثیر گذاشتن در انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا انجام شده است.

استاموس در توضیح جزئیات این اقدام در وبلاگ خود نوشته است که در محدوده زمانی ژوئن ۲۰۱۵ تا ماه مه سال جاری میلادی (۲۰۱۷) در مجموع سه هزار تبلیغ و ٤٧٠ حساب و صفحه "غیرواقعی" مطالبی در زمینه‌های مختلف تبلیغاتی پخش کرده‌اند.

رئیس بخش امنیتی شبکه اجتماعی فیس‌بوک نوشته است: «بررسی‌های ما نشان می‌دهند که این حساب‌ها و صفحه‌های "غیرواقعی" با هم در ارتباط بوده و از روسیه فعالیت می‌کرده‌اند.»

در توضیحات الکس استاموس، رئیس بخش امنیتی شبکه اجتماعی فیس‌بوک، همچنین آمده است که بسیاری از این تبلیغات به طور مشخص به کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا نمی‌پرداختند، اما می‌کوشیدند به موضوع‌های تفرقه‌افکنانه برای قطبی کردن افکار عمومی در جامعه آمریکا بپردازند؛ موضوع‌هایی چون روابط اقوام مختلف آمریکا با هم، قانون مهاجرت در آمریکا و قانون مالکیت و حمل سلاح در این کشور.

فیس‌بوک همچنین اعلام کرده که ۵۰ هزار دلار دیگر نیز برای ٢٢٠٠ تبلیغ "بالقوه سیاسی" به این شبکه اجتماعی پرداخت شده که به احتمال زیاد روسیه آن را تامین کرده است.

  • خبرگزاری دولتی آلمان
کد خبر 381435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha