همشهری‌آنلاین: حسینعلی شریف، داور بین‌المللی چهلمین دوره مسابقه‌های سراسری قرآن کریم در رشته اذان گفت: با ایجاد فضای قرآنی در سطح کشور، راغبین به یادگیری رشته‌های قرآنی افزایش می یابند و هم‌اکنون علاقمندان بی‌شماری درصدد شرکت در مسابقه‌ها هستند.

حسینعلی شریف، داور چهلمین دوره مسابقه‌هاي سراسری قرآن کریم در رشته اذان اظهار کرد: نوای خوش اذان مورد توجه بسیاری از مردم بوده، چرا که اذان نمادی برای معرفی دین‌مان محسوب می شود.

شريف ادامه داد: اذان‌گویی از ثواب ویژه‌ای برخوردار است، لذا بسیاری از مسلمانان بر یادگیری آن اهتمام جدی دارند.

به گزارش ایسنا، کارشناس، موذن و داور مسابقه‌ها در رشته اذان تاکید کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره ارشاد و تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش زمینه دسترسی به دوره‌های کمک آموزشی این رشته قرآنی را فراهم سازند.

شریف درباره اهمیت و نقش برگزاری محافل و مسابقات قرآنی گفت: با ایجاد فضای قرآنی، راغبین به یادگیری رشته‌های قرآنی افزایش یافته‌است.

او افزود: در رشته اذان، نتایج مطلوب و قابل قبول بوده است.

حسینعلی شریف با اشاره به سبک‌های خاص اذان اذعان داشت: سبک‌های مورد توجه مسابقه‌ها سبک‌هایی با لحن و لهجه عربی بوده، لذا با ادای جمله‌هاي اذان با لهجه فارسی، نتیجه قابل قبول کسب نمی‌شود.

او ادامه داد: کسب نمره بالا مستلزم رعایت تمامی قواعد و فنون علم تجوید بوده و فرد موذن در صورت عدم کسب نتیجه مطلوب از مسابقه‌هاحذف می‌شود.

این داور بین‌المللی با بیان این‌که سطح مسابقه‌ها نسبت به سال‌های پیش تغییر محسوسی نداشته است، گفت: با توجه به این‌که رشته دعاخوانی یک رشته جدید محسوب شده و در بین متسابقین به خوبی شناخته نشده است، لذا انتظار می‌رود در سال‌های آتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 381328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha