سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

۴ کشور دیگر با معرفی فیلم‌های برگزیده خود به کاروان رقابت برای کسب جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان نودمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار پیوستند.

سینما

به گزارش همشهري به نقل از اسكرين‌ديلي، پيش از اين كشورهاي تايلند، بلژيك، فلسطين، آلمان، كرواسي، گرجستان، ونزوئلا، اوكراين، سوئد، بوسني و هرزگوين، سوئيس، نپال، عراق، جمهوري دومينيكن، جمهوري آذربايجان و تركيه نمايندگان خود را به آكادمي اسكار معرفي كرده بودند و حالا با معرفي فيلم‌هاي برگزيده فنلاند، لتوني، صربستان و كره‌جنوبي تعداد كشورهاي حاضر در رقابت اسكار2018در فاصله كمتر از يك‌ماه تا پايان مهلت مقرر به 20رسيده است.

فيلم زندگينامه‌اي «تام از فنلاند» به كارگرداني دومه كاروكازكي، نماينده سينماي فنلاند در رقابت اسكار اين دوره است و داستاني عاشقانه از حقوق بشر را از نگاه يك فنلاندي به تصوير مي‌كشد. ماجراي فيلم درباره توكو لاكسونن، از سرشناس‌ترين هنرمندان پاپ منطقه اسكانديناوي است كه به نام تام از فنلاند شناخته مي‌شود. فيلم زمستان گذشته در فنلاند به نمايش عمومي درآمد و علاوه بر اكران در اروپا، چند حضور جشنواره‌اي هم داشته است.

از لتوني فيلم «وقايع‌نگاري ملاني» ساخته ويستور كايريش به اسكار مي‌رود. اين روايت زندگينامه‌اي درباره زني اهل لتوني است كه در 1941با پسرش به اردوگاه كار اجباري در سيبري منتقل مي‌شود و 16سال براي همسرش نامه مي‌نويسد تا براي زنده‌ماندن بهانه داشته باشد. وقايع‌نگاري ملاني كه براساس واقعيت ساخته شده، مي‌تواند دومين فيلم فنلاندي نامزد اسكار در سي و يكمين حضور اين كشور باشد. فيلم جايزه فيلمبرداري جشنواره شب‌هاي تيره تالين را برده است.

كره‌جنوبي هم كه هنوز در حسرت يك نامزدي اسكار مي‌سوزد، «يك راننده تاكسي» به كارگرداني جانگ هون را راهي اين رقابت سينمايي كرده است. داستان فيلم درباره يك راننده تاكسي در سئول است كه كاملا اتفاقي درگير گزارش‌هاي روزنامه‌نگاري آلماني از ماجراهاي شورش‌هاي دانشجويي گوانگجو در سال 1980مي‌شود.

«مرثيه‌اي براي خانم جي» به كارگرداني بويان وولتيچ يك درام كمدي از صربستان است كه مي‌خواهد بخت خود را براي نامزدي يا بردن اسكار بهترين فيلم خارجي ‌زبان بيازمايد. اين فيلم سال گذشته در بخش پانوراماي جشنواره برلين به نمايش درآمد و داستان زني بيوه است كه پيش از اقدام به‌خودكشي در سالروز مرگ همسر خود بايد چند كار انجام بدهد.

کد خبر 381280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha