سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

در پانزدهمین روز از سومین‌ماه دومین فصل سال و در فاصله کمتر از یک هفته تا برگزار شدن جشن خانه سینما، از صبح امروز نمایش ۳فیلم تازه در سینماهای سراسر ایران آغاز می‌شود تا اکران تابستانی به شکل رسمی به خط پایان برسد.

سینما

به گزارش همشهري، مهم‌ترين فيلمي كه امروز روي پرده مي‌رود، «نگار» رامبد جوان است كه با آغاز نمايش عمومي مي‌تواند يكي از گزينه‌هاي سينماي ايران براي معرفي‌شدن به آكادمي اسكار هم باشد. متفاوت‌ترين فيلم كارنامه آقاي «خندوانه» كه به‌دليل برنامه‌ريزي براي اجراي يك برنامه استندآپ با حضور شركت‌كنندگان «خنداننده شو» در برج ميلاد كمي تحت فشار است، سال گذشته در سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر رونمايي و در 9رشته نامزد دريافت جايزه شد. در نهايت هم در مراسم اختتاميه سيمرغ بلورين بهترين موسيقي متن را گرفت.

  • فيلم متفاوت جوان

نگار جواهريان كه همسر جوان است، نقش اصلي را در نگار ايفا مي‌كند و افسانه بايگان، عليرضا شجاع‌نوري، آتيلا پسياني، ماني حقيقي و محمدرضا فروتن ديگر بازيگران آن هستند. داستان درباره مرگ ناگهاني پدر نگار و تلاش دختر جوان براي يافتن دلايل خودكشي يا قتل احتمالي اوست. چهارمين فيلم سينمايي كارنامه جوان پس از «اسپاگتي در هشت دقيقه»، «پسر آدم، دختر حوا» و «ورود آقايان ممنوع» براي كشاندن مردم به سينما حدود 2هفته وقت دارد و همزماني آغاز‌ماه محرم با فصل مدارس و دانشگاه‌ها و كم‌شدن طبيعي تعداد تماشاگران سينما، گيشه نگار هم ضعيف مي‌شود.

  • يك تجربه اول

«ماجان» نخستين تجربه كارگرداني رحمان سيفي‌آزاد است كه در تمام اين سال‌ها در تلويزيون نامي آشنا و مورد اعتماد بوده است. فرهاد اصلاني، مهتاب كرامتي، سيما تيرانداز، بهنوش بختياري و بابك انصاري بازيگران اصلي فيلم هستند كه سال گذشته در بخش چشم‌انداز سي و پنجمين دوره جشنواره فجر به نمايش درآمد. ماجان داستاني خانوادگي دارد و درباره پدر و مادري است كه در مواجهه با فرزند خود به مشكلي بزرگ برمي‌خورند.

  • نام عجيب و غريب

عجيب‌ترين نام در اكران‌هاي تازه را هم بايد «من و شارمين» دانست كه بيژن شيرمرز آن را ساخته و چهره‌هايي چون ويشكا آسايش، سحر قريشي، پژمان بازغي، نيما شاهرخ‌شاهي، گوهر خيرانديش و مجيد صالحي بازيگرانش هستند. فيلم داستان زندگي دختري جوان به نام تينا را روايت مي‌كند كه پيشگويي‌هاي عمه خود را باور دارد.‌

با توجه به حضور بازيگران طناز و محبوب، شايد بتواند به فروشي معقول برسد. هرچند همان منع اكران فيلم‌هاي طنز در‌ماه محرم دامنگير من و شارمين هم مي‌شود و بعيد است گيشه آن رنگ ميليارد را به‌خود ببيند. «فصل نرگس» نگار آذربايجاني، «زادبوم» به كارگرداني ابوالحسن داوودي و «ساعت 5عصر» مهران مديري فيلم‌هايي هستند كه امروز سينماهاي سرگروه خود را از دست مي‌دهند اما درصورت حفظ كف فروش مي‌توانند به اكران در ديگر سينماها ادامه بدهند. «حقه‌باز دم‌دراز» هم فيلمي است كه قرارداد اكران آن پس از «تابستان داغ» ابراهيم ايرج‌زاد ثبت شده و در فصل پاييز روي پرده سينماها مي‌رود.

  • كاهش 300هزار نفري تماشاگران

علي سرتيپي، رئيس كانون پخش‌كنندگان سينماي ايران درباره فروش فيلم‌ها در مردادماه و مقايسه آن با سال گذشته به خبرگزاري فارس گفت: «فروش فيلم‌ها در ماهي كه گذشت به رقم 16ميليارد و 400ميليون تومان رسيد كه نسبت به سال گذشته در همين‌ماه 100ميليون تومان بيشتر بود. تعداد تماشاگران مردادماه امسال از مرز ۲ ميليون و 100هزار نفر گذشت كه در مقايسه با سال گذشته در همين بازه زماني 300هزار نفر كمتر شد.»

کد خبر 381278

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha