دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: درام جنگی جدید «کریستوفر نولان» پس از چند هفته به صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های گیشه بین‌الملل سینمای جهان رسید.

سینما

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، فیلم «دانکرک» این هفته در ۶۰ کشور جهان به اکران خود ادامه داد اما به لطف فروش ۳۰ میلیون دلاری در سینماهای چین در اولین هفته نمایش، جمع فروش خارجی خود را به ۳۶.۵ میلیون دلار رساند تا در صدر گیشه بین‌المل سینمای جهان قرار گیرد.

این فیلم جنگی تاکنون ۲۸۰ میلیون دلار در گیشه بین‌المللی فروخته و فروش جهانی آن نیز (گیشه بین‌الملل+گیشه آمریکای شمالی) به رقمی بالغ بر ۴۵۸ میلیون دلار رسیده است.

«نولان» فیلم «دانکرک» را بر اساس فیلمنامه نوشته‌ی خودش و با فرمت آیمکس ۶۵ میلی‌متری مقابل دوربین برده است. در این فیلم چهره‌های مطرحی از جمله «تام هاردی»، بازیگر نامزد اسکار فیلم «بازگشته» و «مارک رایلنس»، بازیگر برنده اسکار فیلم «پل جاسوس‌ها» ایفای نقش کرده‌اند و داستان آن درباره عملیات نجات معجزه‌آسای نیروهای انگلیسی و متفقین از بندر «دانکرک» فرانسه در سال ۱۹۴۰ است.

سینماهای بریتانیا با ۶۹.۷ میلیون دلار همچنان بهترین بازار خارجی فیلم «دانکرک»  است و پس از آن چین با ۳۰ میلیون دلار، کره جنوبی با ۲۱.۷ میلیون دلار، فرانسه با ۱۹.۸ میلیون دلار، استرالیا (۱۷.۷)، اسپانیا (۹.۸)، هلند (۷.۸) و آلمان با ۷.۳ میلیون دلار دیگر بازارهای پرفروش این فیلم جنگی هستند.

فیلم ابرقهرمانی «زن شگفت‌انگیز» به کارگردانی «پتی جنکینز» با ادامه روند اکران خود فروش بین‌الملل و جهانی خود را به ترتیب به بیش از ۴۰۳ و ۸۱۲ میلیون دلار رسانده است و در این میان سینمای چین با ۸۹ میلیون دلار بهترین بازار این فیلم بوده و برزیل با ۳۳.۵ میلیون دلار و بریتانیا با ۲۸ میلیون دلار دیگر بازارهای موفق این فیلم هستند.

اما فیلم «والرین و شهر هزار سیاره» ساخته جدید «لوک بسون» کارگردان فرانسوی با اضافه کردن فروش ۱۲.۳ میلیون دلاری، فروش بین‌المللی خود را به ۱۷۰.۷ میلیون دلار ارتقاء داد.

این فیلم در هفته میلادی که گذشت اُفت شدیدی در گیشه سینمای چین داشت و ۶.۳ میلیون دلار فروخت تا جمع فروش خود را در دومین بازار بزرگ سینمایی جهان پس از هالیوود به ۵۸.۲ میلیون دلار رسانده باشد. این فیلم فضایی، در سینماهای فرانسه نیز تا کنون به فروشی در حدود ۳۵ میلیون دلار دست یافته است.

انیمیشن «من نفرت‌انگیز ۳» نیز در آخرین اکران خود در ۶۰ کشور جهان به روی پرده رفت و ۹.۹ میلیون دلار فروخت و جمع فروش خارجی‌اش را به رقم ۷۳۶ میلیون دلار افزایش داد. با احتساب ۲۵۸ میلیون دلاری که این انیمیشن در سینماهای آمریکا فروخته، جمع فروش جهانی «من نفرت‌انگیز ۳» به ۹۹۴ میلیون دلار رسیده است و به زودی از مرز یک میلیون دلار عبور خواهد کرد.

کد خبر 381168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha