همشهری آنلاین: زن ۹۳ ساله‌ آلمانی به وصیت شوهرش عمل کرده و ۲۲ میلیون دلار از ثروت خانوادگی خود را برای کمک به باغ‌وحش کلن در آلمان هدیه داده‌است.

باغ‌وحش

براساس گزارش رويترز، الیزابت رایشرت 93 ساله كه ساكن نیوجرسی آمریکا است، در تماسی تلفنی به مقامات باغ‌وحش كلن گفت كمك 22 میلیون دلاری‌اش به باغ‌وحش کلن، خواسته‌ی قلبی شوهرش آرنولف رایشرت بوده است.

به گفته‌ی او شوهرش آرنولف يك یهودی بوده در کودکی از ترس عواقب جنگ جهاني دوم مجبور بوده خود را در شهر کلن پنهان کند. او آواره بوده و هر شب سرپناه خود را تغییر می‌داده است. انسان‌های مهربان زیادی پیدا شده‌اند که به او کمک ‌کرده‌اند. آرنولف سرانجام موفق می‌شود با کمک آنان از چنگ مرگ بگریزد.

آن دو در سال 1944 با هم آشنا ودر سال 1946 موفق می‌شوند به آمریکا مهاجرت کنند. آنان در طی سال‌ها صرفه‌جویی زیاد و سرمایه‌گذاری در خرید سهام موفق می‌شوند ده‌ها میلیون دلار گردآوری کنند.

الیزابت رایشرت تاکید می‌کند که او و همسرش در همه‌ی این سال‌ها هرگز میهن خود آلمان را فراموش نکردند و همیشه این فکر در سر آنان بوده که از طریقی دین خود را به زادگاهشان ادا کنند. اهدای کمک مالی قابل توجه به باغ‌وحش کلن، همین ادای دین است و آرزوی قلبی همسرش بوده است.

مقامات باغ‌وحش کلن پس از اين اقدام تصميم گرفته‌اند غرفه‌ای از این باغ‌وحش را به نام همسر رايشرت نامگذاری کنند. 

کد خبر 381029

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha