شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هیبت‌الله آخوندزاده، رهبر فراری طالبان در پیام خود به مناسبت عید قربان بار دیگر گفت نیروهای آمریکایی و ناتو باید افغانستان را ترک کنند و اعلام کرد: این اقدام می‌تواند راهی به سوی حل صلح آمیز درگیری مسلحانه در کشور باشد.

این اظهارات از سوی مولوی هیبت الله آخوندزاده، رهبر طالبان در پیامی به مناسبت عید قربان مطرح شد و او با اشاره به حضور نیروهای بین‌الملل در افغانستان گفت:‌ مانع اصلی در مسیر صلح در کشور، همین اشغالگری است. راه حل صلح‌آمیز در مساله افغانستان ستون اصلی سیاست طالبان است. اشغالگری باید پایان یابد.

آخوندزاده مدعی شد طالبان بیش از نیم قرن است که در افغانستان دولت دارد و اقدام‌هاي این گروه برای آزادسازی افغانستان از دست مهاجمان خارجی است.

به گزارش ایسنا به نقل از صدای آمریکا، آخوندزاده ادعا کرد: زندگی، مال و شکوه مردم افغانستان شامل اقلیت‌ها در مواضعی که تحت کنترل طالبان هستند، حفظ شده است. این مناطق تهدیدی برای کشورهای همسایه و جهان نیست. ما بر این باوریم که در یک سیستم کامل که شامل همه جوانب شود، به دنبال یک افغانستان آزاد، مستقل و مترقی هستیم.

این پیام از سوی رهبر طالبان یک هفته پس از آن منتشر شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا استراتژی جدید خود را درباره افغانستان اعلام کرد.

کد خبر 380894

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha