جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
۰ نفر

هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز عصر روز چهارشنبه با نخستین نمایش جهانی «کوچک‌کردن» الکساندر پین در بخش مسابقه رسمی آغاز شد و رخشان بنی‌اعتماد همراه دیگر داوران بخش افق‌ها روی فرش قرمز رفت.

سینما

به گزارش همشهري، در افتتاحيه بخش رقابتي افق‌ها فيلم ايتاليايي «نيكو، 1988» ساخته سوزانا نيچارلي روي پرده رفت و در روزهاي آينده «بدون تاريخ، بدون امضا» به كارگرداني وحيد جليلوند و «ناپديد شدن» ساخته علي عسگري به نمايندگي از ايران در همين بخش به نمايش درمي‌آيند و با 18فيلم ديگر رقابت مي‌كنند.

جاني آميلو، فيلمساز نام‌آشناي ايتاليايي رياست داوران افق‌ها را برعهده دارد و امي كانان مان كارگردان آمريكايي، مارك كازينز كارگردان و فيلمنامه‌نويس بريتانيايي، آندره دوپرا فيلمنامه‌نويس و طراح آرژانتيني، فين تروش كارگردان و فيلمنامه‌نويس بلژيكي و ربكا زلوتسكي فيلمنامه‌نويس و كارگردان فرانسوي در كنار بني‌اعتماد ديگر داوران اين بخش هستند.

هيأت داوري افق‌ها همزمان با افتتاح رسمي جشنواره ونيز در مراسم فرش قرمز شركت كردند و مقابل دوربين عكاسان حاضر در ليدو قرار گرفتند. بني‌اعتماد 2سال پيش با «قصه‌ها» جايزه شير نقره‌اي بهترين فيلمنامه جشنواره ونيز را از آن خود كرده بود و از چهره‌هاي محبوب اين رويداد مهم سينمايي است. امسال در مجموع 21فيلم در بخش مسابقه رسمي براي بردن شير طلايي بهترين فيلم و ديگر جوايز ونيز رقابت مي‌كنند.

کد خبر 380851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha