چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
۰ نفر

وزیر ارتباطات اعلام کرد تا ۴سال دیگر سرعت اینترنت در ایران به ۲۰مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

محمدجواد آذري جهرمي در گفت‌وگويي كه با پايگاه اطلاع‌رساني دولت انجام داده با اعلام اينكه شاخص پهناي باند در ابتداي دولت يازدهم يك كيلوبيت بر ثانيه بود اما در پايان اين دولت 35برابر افزايش يافت، تأييد كرده است كه: «البته در منطقه همين الان رتبه برخي كشورها حدود۸۰ است و برخي ديگر در همين منطقه در رتبه ۶۰ قرار دارند و ما هنوز شاخص مطلوبي در اين حوزه نداريم.»

جوان‌ترين وزير دولت دوازدهم مهم‌ترين مانع افزايش سرعت اينترنت در كشور را فيبر درون‌شهري عنوان كرده و توضيح داده است: «روي سيم‌هاي مسي فعلي كه امروز براي سرويس ADSL استفاده مي‌شود حداكثر ظرفيتي كه مي‌تواند درواقع به خود اختصاص بدهد بيشتر از ۱۶مگابيت بر ثانيه نيست و بايد تكنولوژي‌هايمان را در حوزه خانگي بالا ببريم. البته امروز متوسط سرعت دانلود در كشور ما بنا بر آمارها بين ۶ تا ۸ مگابيت بر ثانيه است و برنامه‌اي كه ما داديم گفتيم متوسط سرعت را در پايان 4 سال به ۲۰ مگابيت بر ثانيه مي‌رسانيم. اما بايد اين مسائل را حل كنيم، چراكه خيلي از سرويس‌هاي ويدئويي كه بستر توسعه روي شبكه ملي اطلاعات هم هستند نياز به‌سرعت بالاتر دارند و ما امروز اين سرعت‌ها را پاسخگو نيستيم و اين جزو برنامه‌هاست و اگر بخواهيم درواقع اين بخش را توسعه بدهيم چاره‌اي نداريم جز اينكه به اين حوزه‌ها توجه ويژه كنيم.»

جهرمي در حالي سرعت كنوني اينترنت در كشور را بين 6 تا 8 مگابيت برثانيه اعلام كرده كه برات قنبري معاون وي در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر متوسط سرعت اينترنت در كشور را 5مگابيت اعلام كرده است. او حتي از تحقق سرعت‌هاي بالاتر هم خبر داده و گفته است: «به‌صورت موازي اجراي طرح شبكه دسترسي فيبر نوري منازل را پيش خواهيم برد كه در اين پروژه امكان تحقق سرعت ۱۰۰مگابيت را روي شبكه فيبر نوري خواهيم داشت.»

  • اينترنت خردسالان

همزمان يك نماينده مجلس نيز از وعده وزير ارتباطات براي راه‌اندازي اينترنت خردسالان در كشور خبر داد. سيدجواد ساداتي‌نژاد با اشاره به برگزاري جلسه فراكسيون نمايندگان ولايي با جهرمي گفت: «آذري‌جهرمي در اين جلسه گفت كه درصدد است شرايطي فراهم كند تا فضايي ايمن براي كساني كه كودكان خردسال دارند، فراهم شود. البته از اصطلاح فيلترينگ استفاده نشد اما تأكيد كردند با انجام اقداماتي در زمينه سخت‌افزاري و نرم‌افزاري اقداماتي انجام شود تا فضايي ايمن‌تر ايجاد شود. همچنين تأكيد شد مي‌خواهند نسبت به اعمال رده‌بندي سني در مورد محتواي اينترنتي اقدام كنند.»  اين وعده وزير ارتباطات اشاره به تجربه برخي كشورها در دسته‌بندي ارائه اينترنت به مخاطبان و ارائه دسترسي اينترنت محدود‌تر به گروه سني خردسال و نوجوان دارد.

سرعت اینترنت در جهان

کد خبر 380691

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha