همشهری‌آنلاین: حیدر العبادی، نخست‌ وزیر عراق ضمن انتقاد از انتقال تروریست‌ها به مناطق مرزی سوریه با عراق مخالفت خود را با انتقال تعداد بی‌شمار عناصر داعش به مناطق واقع در مرزهای عراق و سوریه ابراز داشته و از دولت سوریه خواست تحقیقات در این زمینه را آغاز کند.

حيدر العبادی، نخست‌وزير عراق در کنفرانس خبری هفتگی خود اظهار داشت: انتقال تعداد بی‌شماری از تروریست‌های داعش به مناطق مرزی با عراق امری غیرقابل قبول است.

 فرمانده کل نیروهاي مسلح عراق تصريح كرد: اميدوار بودم دراين‌باره با ما هم مذاکره شود و نظر ما را هم جویا شوند. به نظر ما هیچ توجیهی برای مذاکره با تروریست‌ها وجود ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از سومریه نیوز،العبادی دولت سوریه را به انجام تحقیقات در این موضوع دعوت کرد و افزود: ما تلاش نمی‌کنیم داعش را محدود کنیم بلکه به دنبال نابودی آن هستیم.

عناصر داعش ۲۸ اوت(6 شهريور) روز دوشنبه از مرزهای سوریه و لبنان به سمت البوکمال سوریه در حومه دیر الزور در شرق این کشور منتقل شدند. این اتفاق براساس توافقی بین حزب‌الله لبنان و داعش با موافقت دمشق انجام شد.

حال به نظر می‌رسد این مساله باعث نگرانی عراق شده که شکست‌های سنگینی بر داعش در کشور خود وارد کرده است.

این در حالی است که یک نماینده پارلمان عراق نیز دولت عراق و سوریه را به سکوت‌ در قبال این توافق و توطئه‌چینی علیه ملت عراق و حشد شعبی متهم کرد.

کد خبر 380689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha