نمایندگان اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در ۱۹کشور جهان هفته آینده به شهر کرمان سفر می‌کنند تا استراتژی جدید گردشگری ایران در بازارهای هدف برای جذب گردشگر بیشتر به کشور را بررسی کنند

گردشگری

و بسته‌های سرمایه‌گذاری گردشگری ایران نیز تحویل آنها شود تا علاوه بر تبلیغ سفر به ایران در کشورهای خود سرمایه‌گذاران خارجی را نیز ترغیب به سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران کنند.

به گزارش همشهري، صبح ديروز نيز مرتضي حاجي رئيس كانون اتومبيلراني و جهانگردي ايران نخستين نشست خبري خود از زمان انتصاب به‌عنوان رياست آن كانون را به اعلام خبر اين گردهمايي در شهر كرمان اختصاص داد و گفت كه نمايندگان اطلاع‌رساني گردشگري ايران در خارج از كشور كارمند و حقوق‌بگير كانون جهانگردي يا سازمان ميراث فرهنگي نيستند. آنها كسب و كار خودشان را دارند و تنها به‌دليل علاقه به ايران اين مسئوليت ملي را در كشورهاي هدف برعهده گرفته‌اند.

  • حذف 10ساله كرمان از گردشگري جهان

شهر كرمان به‌عنوان يكي از مقاصد مهم گردشگري ايران تا پيش از وقوع زلزله بم در بسته‌هاي سفر گردشگران خارجي به ايران قرار داشت اما زلزله بم آنطور كه رئيس اتاق بازرگاني كرمان به خبرنگاران گفته است موجب شد كرمان براي 10سال از مقاصد سفرهاي جهاني حذف شود و حالا اين شهر تصميم دارد بار ديگر به بسته سفرهاي گردشگران خارجي افزوده شود تا خسارت‌هاي اقتصادي ناشي از حذف كرمان از تورهاي گردشگري به‌دليل زلزله بم را جبران كند.

برپايي اجلاس نمايندگان اطلاع‌رساني گردشگري ايران در خارج از كشور نيز با همين هدف انجام مي‌شود تا نمايندگان اطلاع‌رساني ايران در كشورهاي خارجي از اين پس در تبليغات سفر به ايران، شهر كرمان را نيز به‌تدريج وارد بسته‌هاي گردشگري خارجي كنند و به‌مرور كرمان نيز در جمع شهرهاي شيراز، يزد و اصفهان در بسته تورهاي سفر به ايران قرار مي‌گيرد.

كرمان از چندسال پيش تلاش‌ها براي ورود به بسته سفر گردشگران خارجي را انجام داده است اما اين تلاش‌ها تاكنون تأثير چنداني بر تغيير رويكرد گردشگران خارجي براي سفر به كرمان نداشته است. حالا با تثبيت دولت حسن روحاني و انتخاب وزرا و معاونان او تصميم بخش‌هاي گردشگري بر معرفي جاذبه‌هاي گردشگري كرمان در خارج از كشور جدي‌تر شده و نمايندگان اطلاع‌رساني گردشگري ايران در خارج از كشور 12 تا 16شهريورماه مهمان كرمان مي‌شوند تا علاوه بر آگاهي از جاذبه‌هاي گردشگري اين شهر و امنيت گردشگران خارجي در كرمان، بسته‌هاي سرمايه‌گذاري خارجي و اقلام تبليغاتي براي تبليغ سفر به كرمان را در كشورهاي خارجي توزيع كنند.

  • مأموريت ملي رايگان

مرتضي حاجي رئيس كانون جهانگردي و اتومبيلراني ايران در نشست با خبرنگاران اعلام كرد كه بودجه امسال براي تبليغ سفر به ايران در نمايندگي‌هاي گردشگري ايران در خارج از كشور 1ميليارد تومان است كه نه به‌عنوان دستمزد كه براي تهيه اقلام تبليغاتي براي در اختيار قرار دادن به نمايندگان خارجي گردشگري ايران اختصاص يافته است.

رئيس كانون اتومبيلراني و جهانگردي ايران همچنين تأكيد كرد: نمايندگي‌هاي گردشگري ايران در خارج كشور فعاليت صوري ندارند.به گفته او، نمايندگان گردشگري ايران در خارج از كشور مأموريت معرفي ايران و جذب گردشگر به كشور را دارند كه در اين مسير موانع و مشكلات را نيز شناسايي مي‌كنند.حاجي گفت: معرفي ايران مأموريت ملي اين نمايندگي‌ها در خارج از كشور و يك تلاش مضاعف براي كشور است و آنها علاوه بر دارابودن شغل و كار خودشان بدون دريافت وجه و دستمزد از ايران اين فعاليت را انجام مي‌دهند.

مديرعامل كانون اتومبيلراني و جهانگردي ايران درخصوص اجلاس نمايندگان اطلاع‌رساني ايران در خارج از كشور كه در كرمان برگزار مي‌شود، گفت: اين گردهمايي با همكاري اتاق بازرگاني و استانداري كرمان براي معرفي ظرفيت‌هاي اين استان در خارج از مرزها برگزار مي‌شود و حل مشكلات در بخش پرواز، ويزا و سرمايه‌گذاري نيز در آن مطرح مي‌شود. به همين دليل نيز از مقامات مسئول در وزارت امور خارجه و معاونت سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري دعوت شده است تا رايزني‌ها درخصوص حل مشكلات گردشگران خارجي براي سفر به ايران از كشورهاي هدف گردشگري آغاز شود.

کد خبر 380433

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha