قصه‌گویان قصه می‌گویند؛ قصه‌ی نقش و طرح‌ فرش! آن‌ها درباره‌‌ی بافت گلیم حرف می‌زنند، اسباب‌بازی‌های بومی را معرفی می‌کنند و درباره‌ی صنایع دستی صحبت می‌کنند.

از اول شهريور، بيست‌و‌هشتمين نمايشگاه صنايع دستي تهران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران شروع‌به‌كار كرد؛ اما ويژگي اين نمايشگاه اين است كه بخشي از اين نمايشگاه به كودكان و نوجوانان اختصاص دارد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، در غرفه‌‌ي پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، کودکان با شاخه‌هایی از هنرهای سنتی هم‌چون بافت گلیم، ساخت اسباب بازی بومی، پوشاک عروسک‌های اقوام، سفال‌گری و نقش‌هاي ایرانی آشنا می‌شوند.

غرفه‌ي پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در بیست و هشتمین نمایشگاه صنایع دستی تهران، سعی کرده بااستفاده از کارشناسان و مربیان باتجربه‌ي صنایع دستی، کودکان و نوجوانان را با گوشه‌ای از هنرهای زیبای این سرزمین آشنا شوند.

هم‌چنین کتاب‌های تخصصی منتشرشده در حوزه‌ي کودکان و نوجوانان به نمایش در خواهد آمد. مجموعه‌ای از اسباب بازی‌های دست‌ساز نیز در این غرفه برای بازدید علاقه‌مندان به نمایش درخواهد آمد.

پس اگر دوست داريد كه از اين نمايشگاه بازديد كنيد، غرفه‌ي کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی در سالن «دي 25» از ساعت ۱۰ تا ۱۸ پذیرای شما خواهد بود.

بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه صنایع دستی به‌عنوان بزرگترین رویداد صنایع‌دستی کشور، از اول تا هفتم شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با ۴۲۵ غرفه برگزار می‌شود.

کد خبر 380201

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha