جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه سوم شهریور در تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی اقامه شد.

حجت‌الاسلام صدیقی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه این هفته تهران در خطبه‌های نماز جمعه اظهارداشت: تقوا دژ و حفاظ از آتش جهنم است و انسان را از رسوایی در محضر خالق نگه می دارد، به انسان قداست و پاکی می دهد.

وی با بیان اینکه همه باید مسابقه خدمت بگذارند، گفت: اگر انسان توانست از کانون جهنمی ظلم برای خود مصونیت درست کند این انسان با ملکه عدالت به قرب خدا نایل خواهد شد. عدالت انسان را به تقوا نزدیک و ظلم انسان را از تقوا دور می کند.

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به بیکاری جوانان گفت: خیلی از خانواده ها زیر فشار اقتصادی هستند و با رفتار و اعمال و تجملات و رفاه خودمان دل اینان را به درد نیاوریم و با آنان همراه باشیم.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به شهادت شهید حججی گفت: امروز حجت بر همه تمام است، سیاسی بازی ها بس است. امروز در میان رقابت در قدرت ها و حزب بازی ها یک جوان ۲۵ ساله خط بطلان بر همه خطوط انحرافی می کشد و محسنی سفره رحمت خدا شد و عبرتی بود برای ما. یک جوان ۲۵ ساله چه موجی و طوفانی در دنیا ایجاد کرد و همه قلوب را متوجه سنگر جهاد و ایثار و ولایت مداری کرد.

وی با اشاره به هفته دولت، گفت: جوان‌های زیادی این آمادگی را دارند و از همه چیزشان بگذرند و در میدان جهاد قدم بگذارند. عده ای غافل نباشند و فکر کنند همه لیبرال و سکولار هستند . شهدی حججی نشان داد این جریان ادامه دارد. یک جریان و یک تفکر ریشه دار است و همیشه میوه خواهد داد.

وی با اشاره به شهادت شهید باهنر و رجایی، گفت: ریاست جمهوری به رفاه و تجملات و رضایت بیگانگان نیست. در نظام اسلامی رئیس جمهور در بندگی گوی سبقت را ربوده است و در ولایتمداری مدال گرفته است. شهیدان رجایی و باهنر شاخص مسئولیت در نظام اسلامی هستند.

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به شاخص هایی که مسئولان باید دارا باشند، افزود: یکی از این ویژگی ها ایمان و باور واقعی است که شهید رجایی یک لحظه از آن غافل نشد. بعد از ریاست جمهوری، ولایت مداری اش گل کرد و رفتار و لباسش، اخلاقش و روابطش تغییر نکرد. تمام دغدغه اش این بود که نکند امام(ره) دستوری دهد و اینها تعللی داشته باشند در انجام آن دستور. برای خودش خلوت داشت و از بعضی روحانیون صاحب نفس، طلب موعظه می کرد. امروز مسئولان باید خدا را در محیط کارشان ببرند. امروز توقعات از دولت محترم، مجلس و قوه قضائیه این است که خدا را ببرند در محیط کارشان در بعضی از نهادها این خیلی کم رنگ شده است.

وی تاکید کرد: تا مسئولی قلب سلیم نداشته باشد و عطش قدرت داشته باشد نمی تواند کشور را سالم سازی کند.

حجت الاسلام صدیقی، خستگی ناپذیری را از دیگر ویژگی های مسئولان دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی بجز مدیرانی در تراز شهید باهنر و رجایی امکان پذیر نیست. مشکل بیکاری که آقای رئیس جمهور در دوران تبلیغات انتخاباتی قول دادند در سال ۹۵۵ هزار نفر را مشغول کنند و تولید را ۸ درصد در سال بالا ببرند وقت آن است که این وعده ها عملی شود و این نمی شود مگر با روحیه و تلاش جهادگرانه.

وی با اشاره به دهه ولایت گفت: باید امروز غربت امیرالمومنین(ع) را جبران کنیم. غدیر مدل حکومت و سبک زندگی است. غدیر ظلم ستیز و فساد ستیز است غدیر مبنای عشق عاشقان به علی(ع) است. غدیر را مانند عاشورا به خانه ها ببرید. صاحبان فکر به میدان بیایند و دهه ولایت را تبیین کنند.

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به روز عرفه گفت: روز عرفه روز دعاست. سلاح نظامی بدون تضرع اشک و دعا کاربردی ندارد. ان شاالله روز عرفه مشکلاتتان با دعا برطرف شود.

وی با گرامیداشت روز پدافند هوایی و با بیان اینکه ارتش و سپاه بالنده که خار چشم دشمنان است هر روز رهاورد جدیدی دارند، از زحمات سرلشکر صالحی تقدیر و انتصاب امیر موسوی را تبریک گفت.

کد خبر 380181

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha