چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
۰ نفر

رئیس‌جمهور در جلسه هیأت‌دولت، ضمن تبریک آغاز به‌کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، فعالیت این شوراها را نمادی روشن از اهتمام نظام اسلامی به حقوق شهروندی و محوریت اراده مردم در اداره امور تمام بخش‌ها و سراسر کشور دانست.

حجت‌الاسلام حسن روحاني با اشاره به تأكيدات حضرت امام‌خميني(ره)، بنيانگذار جمهوري اسلامي و تبلور آن در اصل يكصدم قانون اساسي افزود: اينكه فصل هفتم و اصول متعددي از قانون اساسي، پيشبرد برنامه‌هاي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و ساير امور رفاهي را در گرو همكاري مردم و نمايندگان منتخب آنان در شهرها و روستاها ممكن مي‌داند، از افتخارات جمهوري اسلامي و رويكردي اساسي در احقاق حقوق شهروندان است.

رئيس‌جمهور همچنين با تشكر از زحمات اعضاي دوره‌هاي پيشين شوراهاي اسلامي شهر و روستا به‌ويژه دوره چهارم و نيز تبريك و آرزوي موفقيت براي اعضاي پنجمين دوره اين شوراها، تأكيد كرد: دولت دوازدهم و پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا با حضور پرشور و حماسي مردم در انتخابات 29ارديبهشت شكل گرفتند و همزماني آغاز به‌كار 1245شوراي شهر و بيش از 35هزار شوراي روستا با فعاليت دولت دوازدهم، فرصتي بزرگ براي همدلي و همراهي در تحقق سريع‌تر برنامه‌ها و خدمت به مردم شريف ايران اسلامي به‌ويژه در حوزه خدمات اجتماعي است.

محمدحسين مقيمي، قائم‌مقام وزير كشور كه ديروز در مراسم تحليف شوراهاي اسلامي شهرستان ورامين حاضر شده بود، گفت: شوراها با دقت بالا تصميم بگيرند و با لابي‌گري كاري را انجام ندهند. وي در ادامه افزود: يكي از دستاوردهاي عظيم انقلاب اسلامي ما نظام جمهوري اسلامي است كه در اين نظام هم مردم‌سالاري ديني يكي از دستاوردهاي مهم آن است.

  • حاشيه‌ها در نخستين روز فعاليت شوراهاي شهرها

اگرچه برخي از شهرها روز گذشته مديران شهري خود را شناختند و برخي ديگر نيز بايد منتظر روزهاي پيش‌رو باشند، اما روز گذشته برخي حواشي نيز مشاهده شد. ولي‌الله رستمي‌نژاد، مرد حدودا 60ساله‌اي كه سال‌ها در بازار روز خرم‌آباد دستفروشي مي‌كرد، پس از انتخاب از سوي مردم مركز استان لرستان، در نخستين جلسه رسمي شوراي شهر خرم‌آباد به سمت رياست شوراي اين شهر انتخاب شد.

وي با كمترين هزينه تبليغ كه مربوط به يك بنر 10هزار توماني بود توانست بيش از 40هزار رأي كسب كند. اما زنان نيز در شوراها روز فعال و پررنگي را داشتند. در شهر رباط‌كريم استان تهران نيز پريسا اينانلو به‌عنوان رئيس شوراي اين شهر معرفي شد. فائزه عبداللهي نيز توانست رياست شوراي شهر گرگان در استان گلستان را از آن خود كند. نخستين جلسه شوراي شهر كرمانشاه روز گذشته با حاشيه‌هايي مواجه شد چراكه با حضور نيافتن 5عضو شوراي اين شهر جلسه رسميت نيافت. در اين‌باره زمزمه‌هايي مبني بر تلاش براي انحلال شوراي اين شهر از سوي برخي اعضا نيز شنيده مي‌شود.

کد خبر 380136

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha