همشهری آنلاین: ناوگان قطارهای پرسرعت چین قرار است باری دیگر رکوردی جدید به نام خود ثبت کنند و به سرعترین قطارهای جهان تبدیل شوند.

قطار

براساس گزارش BBC، حداكثر سرعت قطارهاي فاكسينگ در سال 2011 و پس از دو سانحه كه منجر به مرگ 40 نفر شد، به 300 كيلومتر بر ساعت كاهش پيدا كرد.

اما از هفته آينده سرعت برخي از اين قطارها باري ديگر به بيش از 350 كيلومتر بر ساعت خواهد رسيد. افزايش اين سرعت مي‌تواند مدت زمان سفر ميان پكن تا شانگهاي را تا يك ساعت كاهش دهد.

تا 21 سپتامبر 2017 هفت قطار گلوله‌اي چين اجازه سفر در حداكثر سرعت را كسب خواهند كرد. قطارهاي فاكسينگ به سيستم نظارتي بهبود‌يافته‌اي مجهز خواهند بود كه مي‌توانند در شرايط اضطراري سرعت قطارها را كاسته و حتي آنها را متوقف سازند.

گفته مي‌شود راه‌آهن ملي چين به دنبال راهكاري براي افزايش بيشتر سرعت قطارها تا 400 كيلومتر بر ساعت است. چين داراي 19960 كيلومتر خط راه‌آهن ويژه قطارهاي سريع‌السير است.

سوانح سال 2011 در اين خطوط منجر به آغاز تجسس‌هاي گسترده در سازمان راه‌آهن اين كشور شد كه از فسادي وسيع در اين سازمان پرده برداشت و بسياري از مقامات اين سازمان به فساد و سواستفاده از قدرت متهم شدند تا حدي كه دو نفر از اين مقامات به اعدام تعليقي محكوم شدند.

کد خبر 380060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha