مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: آکادمی پزشکان اطفال آمریکا اعلام کرد: با توجه به تغییرِ دستورالعمل تشخیص فشارخون از این پس تعداد کودکان و نوجوانان مبتلا به فشار خون بالا در این کشور افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، به نقل از Cbsnews آکادمی پزشکان اطفال آمریکا تاکید کرد که طبق دستورالعمل جدید منتشر شده، احتمال تشخیص تعداد بیشتری کودک و نوجوان مبتلا به فشار خون بالا وجود دارد که باید تحت درمان قرار بگیرند.

حدود ۳.۵ درصد کودکان و نوجوانان در آمریکا دچار فشار خون بالا هستند اما کارشناسان معتقدند این رقم بسیار بالاتر است زیرا خوانش‌های افزایش فشار خون اغلب تشخیص داده نمی‌شود.

به گفته کارشناسان در صورتی که فشار خون بالا تشخیص داده شود راه‌های بسیاری برای درمان آن وجود دارد اما از آنجایی که علائم آن خاموش هستند این بیماری اغلب نادیده گرفته می‌شود.

دستورالعمل جدید که نسخه به‌روز شده دستورالعمل سال ۲۰۰۴ میلادی است شامل جداول جدید سنجش فشار خون براساس وزن نرمال در کودکان است در حالی که جداول قبلی شامل مقیاس‌هایی بوده که برای کودکان چاق یا دارای اضافه وزن در نظر گرفته شده بودند.

همچنین پیشگیری و تشخیص زودهنگام این عارضه، نکات کلیدی در کنترل آن هستند. فشار خون بالا به دوره بزرگسالی منتقل می‌شود و خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی و مشکلات دیگر را افزایش می‌دهد.علاوه بر این،  عدم درمان آن و کنترل نشدن فشار خون بالا می‌تواند تاثیرات مخربی بر بدن از جمله آسیب دیدن قلب، کلیه‌ها و مغز داشته باشد.

کد خبر 379973

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha