دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۱
۰ نفر

کمتر از ۱۹۰ روز تا برگزاری نودمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار مانده و فهرست رقیبان جدی بخش‌های مختلف روز به روز طولانی‌تر می‌شود اما تازه‌ترین نکته درباره مجسمه طلایی اسکار پیوند سینما با ورزش است.

به گزارش همشهري، كمتر از 24 ساعت پس از انتخاب جان بيلي به رياست آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي، رئيس يكي از شركت‌هاي بزرگ توليد لباس‌ها و ابزار ورزشي نامه‌اي خطاب به او نوشت و خواستار اختصاص يك جايزه ويژه به كساني شد كه باعث مي‌شوند بازيگران توان بدني و تناسب اندام خود را حفظ كنند.

مت اوتول كه رياست شركت ريباك را بر عهده دارد، در نامه خود خطاب به رئيس تازه آكادمي اسكار چنين آورده است: «آكادمي سال 1927 تاسيس شد اما تا همين 36 سال پيش از بهترين هنرمندان فعال در رشته‌هاي طراحي مو و چهره‌آرايي تقدير نمي‌كرد. 3 سال هم طول كشيد تا كار تدوينگران صدا جدي گرفته شود و نخستين جايزه در اين بخش سال 1930 اهدا شد. از همين رو، چرا نبايد به كساني كه به بازيگران ما تمرين مي‌دهند، اسكار اهدا شود؟»

گرچه بعيد است بيلي به اين زودي‌ها پاسخ رئيس ريباك را بدهد اما با توجه به گردش مالي حيرت‌انگيز در دنياي ورزش و نزديكي بيش از اندازه آن با سينما، بايد منتظر افزوده شدن يك رشته تازه به جوايز آكادمي اسكار در دوره‌هاي آينده باشيم. كافي است چند شركت معتبر ديگر اين درخواست را از رئيس آكادمي داشته باشند، آن وقت ديدن چهره‌هاي ورزشي روي صحنه دالبي تيه‌تر چندان دور از ذهن نخواهد بود.

کد خبر 379767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha