همشهری آنلاین: استیو بنن، استراتژیست برکنارشده‌ کاخ سفید، پیش‌بینی می‌کند که رییس‌جمهور آمریکا برای اجرای برنامه‌های مهم خود در آینده با دشواری‌های بیشتری روبرو خواهد شد. او می‌گوید با مخالفان ترامپ هم‌چنان می‌جنگد.

استراتژیست برکنارشده‌ کاخ سفید: روزهای سخت ترامپ در راه است

به گزارش دويچه وله، استیو بنن، مشاور ارشد دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در تعیین خط ‌مشی استراتژیک کاخ سفید دوباره امور تحریریه‌ی سایت اینترنتی "برایت‌بارت نیوز" را به دست گرفت. او اعلام کرد که آماده‌ی "جنگ" با مخالفان سیاست‌های ملی‌‌گرایان افراطی، حتی در سطح حزب محافظه‌کاران است. او در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه‌ی "ویکلی استاندارد" گفت: «من مقاومت نیروهای مخالف را درهم می‌شکنم.»

استیو بنن، که با نشر مقالات پوپولیستی و راست‌گرایانه در پیروزی ترامپ نقش تعیین کننده‌ای بازی کرده، روز جمعه (۱۸ اوت) از مقام خود به عنوان استراتژیست ارشد کاخ سفید برکنار شد.

گفته می‌شود که او در اتخاذ تصمیم "ناروشن" ترامپ در رابطه با درگیری‌های خونین میان گروه کوکلوکس کلان و دیگر گروه‌های نژادپرست و راست افراطی در شارلوتزویل نقش تعیین‌کننده داشته است.

ترامپ در موضع‌گیری خود، این دو گروه مخالف را در یک کفه قرار داد و "اعمال خشونت" از سوی هر دو را محکوم کرد. این واکنش با انتقاد‌های شدید نیروهای دموکراتیک و برخی از اعضای با نفوذ حزب جمهوری‌خواه روبرو شد. کارشناسان برکناری بنن را تلاشی از سوی ترامپ برای جلب نظر این جناح می‌دانند.

  • ساختن دیوار در مرز مکزیک

مشاور پیشین ترامپ در مصاحبه با "ویکلی استاندارد" در رابطه با مخالفان رییس‌جمهور می‌گوید: «این‌ها پوپولیست نیستند، ناسیونالیست نیستند و علاقه‌ای به این که برنامه‌های ترامپ پیاده شود، ندارند.»

او تاکید می‌کند که برکناریش نشانه‌ی آن است که دوره‌ی ریاست‌جمهوری ترامپ با سیاست‌هایی که "ما برای اجرای آن جنگیدیم" پایان گرفته است.

به نظر استیو بنن، در تصمیم‌گیری‌های آتی سنا نیز نیروهای میانه‌رو اکثریت آرا را به‌دست خواهند آورد. مدیر کنونی سایت "برایت‌بارت نیوز" یادآور می‌شود که اکنون ترامپ با "شرایط دشوارتری" روبرو است و به آسانی نمی‌تواند "اهداف مهم" خود را به مرحله‌ی اجرا بگذارد. به گفته‌ی او ساختن دیوار در مرز مکزیک از جمله‌ی این اهداف است.

گفته می‌شود که به‌زودی تغییرات دیگری در سطح مدیریت و تعیین سیاست‌های استراتژیک کاخ سفید رخ خواهد داد. در پی انتصاب بنن به مقام مشاور ارشد، ده‌ها نفر از مقام‌های خود برکنار شدند.

کد خبر 379644

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha