شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب «مرد هزار ساله» زندگینامه داستانی ابن سینا را در هفت شب پی در پی با صدای بهروز رضوی بازخوانی خواهد کرد.

رضوی

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی رادیو تهران، برنامه «کتاب شب» رادیو تهران از امشب ـ ۲۸ مرداد ـ تا جمعه ـ سوم شهریور ماه ـ میزبان شیخ‌الرئیس، شرف‌الملک و حجة‌الحق ابوعلی سینا خواهد بود.

این کتاب اثری است از مرحوم رضا حجت است که انتشارات روزنامه اطلاعات آن را اولین بار در سال ۱۳۶۸ منتشر کرد.

درباره ابوعلی سینا و آثار و شگفتی‌های زندگی او تا به حال کتاب های بسیاری در ایران و بیشتر کشورها نوشته شده و کنگره‌های فراوانی به نام او و برای بزرگداشت او برگزار کرده‌اند و همه جنبه‌های زندگی‌اش به ویژه آثار مرجع او، به طور جدی مورد بررسی قرار گرفته است. اما داستان زندگی او در کتاب «مرد هزار ساله» جنبه‌های دیگری از زندگی این حکیم اسلامی را روایت می‌کند که بسیار خواندنی و شنیدنی است. ابن سینا از آن پدیده‌هایی بود که هر هزار سال یک بار به جامعه بشری هدیه می‌شوند و بر همین اساس است که نویسنده این اثر، عنوان «مرد هزار ساله» را برای کتاب خود برگزیده است.

این کتاب ۲۷۶ صفحه‌ای را محمدباقر رضایی، کارشناس و نویسنده برنامه کتاب شب، در هفت قسمت ۲۰ دقیقه‌ای تلخیص و تنظیم رادیویی کرده که با تهیه‌کنندگی رضا قربانی، صدابرداری پرهام نوری و روایت بهروز رضوی، هر شب ساعت ۲۳:۳۰ روانه آنتن خواهد شد.

«کتاب شب» برنامه‌ای است از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران که از طریق سایت رادیوتهران، شبکه ایران صدا و اپلیکیشن تلفن همراه رادیو، قابل دریافت است.

کد خبر 379638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha