همشهری آنلاین: اما استون با کسب درآمدی ۲۶ میلیون دلاری، پردرآمدترین بازیگر زن جهان در سال ۲۰۱۷ شد.

سینما

به گزارش مهر به نقل از فوربس، بازیگر ۲۸ ساله فیلم «لالالند» بزرگ‌ترین ستاره هالیوود از نظر کسب درآمد در سال ۲۰۱۷ شد.

استون این درآمد را از بازی در فیلم موزیکال «لالالند» به دست آورد که با آن برنده جایزه اسکار هم شد. تصویری که او از شخصیت میا در این فیلم ارایه کرده، بازیگری الهام‌بخش و پرشور است که موجب شد تا فیلم درآمدی ۴۴۵.۳ میلیون دلاری کسب کند.

او پس از دریافت اسکار در پشت صحنه گفت از ۱۵ سالگی در تست‌های بازیگری شرکت کرده و می‌دانست که می‌تواند روزی نمایشی تاثیرگذار داشته باشد. او با این فیلم بالاترین دستمزد خود را دریافت کرده است.

او موفق شد تا با این درآمد جنیفر آنیستون را که در مقام دوم جای گرفته و ۲۵.۵ میلیون دلار کسب کرده است، پشت سر بگذارد. جنیفر آنیستون در مکان بعدی بازیگر سریال «دوستان» است که یک دهه پس از این سریال به مدد بازی در فیلم‌هایی چون «پرندگان زرد» در این فهرست جای گرفته است. با این حال این بازیگر ۴۸ ساله بیشتر درآمدش را از تبلیغات برای خطوط هوایی امارت کسب کرده است.

جنیفر لارنس که سال پیش عنوان پردرآمدترین بازیگر زن جهان را کسب کرده بود امسال در مکان سوم جای گرفته است. او با درآمد ۲۴ میلیون دلاری کمی بیشتر از نصف درآمد پارسالش را در سال ۲۰۱۷ کسب کرد و علت آن هم این بود که دیگر فیلم «بازی‌های گرسنگی» از او روی پرده‌ها جای نداشت. او با تریلر وحشتناک دارن آرنوفسکی با عنوان ‌ «مادر!» و تبلیغات دیور این درآمد را کسب کرده است.

پس از وی ملیسا مک‌کارتی به عنوان چهارمین بازیگر زن پردرآمد سال نام گرفته که درآمدی ۱۸ میلیون دلاری داشته است و در جایگاه پنجم میلا کونیس با درآمد ۱۵.۵ میلیون دلاری قرار گرفته است.

در مجموع ۱۰ بازیگر زن پردرآمد سال درآمدی ۱۷۲. میلیون دلاری در فاصله اول ژوئن ۲۰۱۶ تا اول ژوئن ۲۰۱۷ کسب کرده‌اند. البته این پیش از کاهش مالیات‌ است.

در این فهرست بازیگرانی از گوشه و کنار جهان جای دارند اما ستاره‌ای از آسیا در آن مشاهده نمی‌شود و فن بینگ‌بینگ و دپیکا پادوکون از فهرست پردرآمدهای امسال حذف شده‌اند.

اما استون بازیگر بریتانیایی فیلم «دیو و دلبر» نفر ششم این فهرست است که در عین حال برای نخستین بار وارد فهرست پردرآمدها شده است. او با درآمدی ۱۴ میلیون دلاری از فیلمی که یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار فروش کرد، این جایگاه را کسب کرده است. او در عین حال بازیگر فیلم «سیرکل» نیز بود.

امسال در این فهرست زنان بازیگری که درآمدی بالای ۲۰ میلیون دلار داشتند سه نفر بودند در حالی که سال پیش چهار نفر به این حد از درآمد رسیده بودند.

در عین حال غایب بزرگ امسال اسکارلت جوهانسون بود که با درآمدی کمتر از ۱۱.۵ میلیون دلار وارد فهرست ۱۰ بازیگر پردرآمد سال نشد.

در مجموع درآمد این مجموعه ۱۶ درصد کمتر از سال پیش است که ۲۰۵ میلیون دلار شده بود.

شارلیز ترون با درآمد ۱۴ میلون دلار نفر ششم این فهرست است. او بازیگر فیلم «بلوند اتمی» بود. او اکنون پنج سال است که بازیگر فیلم‌های جاسوسی است.

کیت بلانشت با درآمد ۱۲ میلیون دلار، جولیا رابرتز با درآمد ۱۲ میلیون دلار و ایمی آدامز با ۱۱.۵ میلیون دلار دیگر زنان بازیگر  پردرآمد فهرست فوربس را تشکیل می‌دهند.  

این موفقیت از آن جهت قابل توجه است که زنان بازیگر تنها ۲۸.۷ درصد شخصیت‌های اول فیلم‌ها را در اختیار دارند. در عین حال که نقش‌های زنان بالای ۴۰ سال کمتر از هر زمان دیگر است، ۶۰ درصد بازیگران حاضر در این فهرست بالای ۴۰ سال دارند.

کد خبر 379530

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha