جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد مسلمی، کارگردان برنامه تلویزیونی «فیتیله»، از آغاز فصل جدید این برنامه برای تلویزیون به همراه تغییرات در محتوا و شکل ظاهری خبر داد و در عین حال از نبود افراد متخصص در حوزه کودک انتقاد و اظهار کرد که با نبود نگاه جدی به این حوزه، مرگ کار کودک نزدیک‌تر می‌شود.

سریال

این کارگردان در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات سری جدید برنامه «فیتیله» اظهار کرد: در حال حاضر در حال پیش تولید هستیم و ضبط برنامه از یک ماه دیگر آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: رویکرد سری جدید برنامه «فیتیله» موضوع سلامت، بهداشت شخصی، اجتماعی و روحی است. همچنین در فصل جدید مهدی بصیری تهیه‌کنندگی برنامه را بر عهده دارد و گروه نویسندگان به سرپرستی کریم قدسیانی نگارش متن‌های «فیتیله» را بر عهده خواهد گرفت.

مسلمی گفت: سری جدید «فیتیله» در ۵۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای تولید خواهد شد و در آن تلاش می‌شود از لحاظ محتوا و متن قوی‌تر باشیم و با آیتم‌ها و فضاهای جدید تلاش می‌کنیم متفاوت‌تر از سری قبل و با ساختار جدیدی به روی آنتن برویم.

این کارگردان همچنین از آموزش مسائل ایمنی جنسی و امنیت شخصی کودکان در سری جدید برنامه «فیتیله» خبر داد و گفت:‌ در این سری از برنامه قرار است آموزش مسائل ایمنی جنسی و امنیت شخصی را برای کودکان ارائه دهیم و بچه‌ها را متوجه حریم‌ خودشان کنیم. در این راستا رویکردی داریم که هر چند برنامه که جلو می‌رویم بخش‌هایی از برنامه را هم به همین موضوع حریم شخصی اختصاص می‌دهیم.

مسلمی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اعتقاد بر اینکه هنوز نگاه جدی به برنامه‌های کودک نشده است، اظهار کرد: ما از سال‌های پیش‌مان هم عقب افتاده‌ایم. چه از لحاظ ساختار برنامه‌سازی، چه عروسک و چه داستان‌های ترکیبی به جایی رسیده‌ایم که از برنامه‌های سال‌های پیش تلویزیون هم ضعیف‌تر عمل می‌کنیم. در حالی که این نگاه سیاست‌های کلی را می‌طلبد که در شبکه‌های ما حاکم شود و مخاطبان کودک در سری مختلف را دربرگیرد.

او گفت: متأسفانه آدم‌های متخصص در حوزه کودک نداریم و با نبود نگاه جدی به این حوزه، مرگ کار کودک نزدیک‌تر می‌شود.

این کارگردان با اشاره به اینکه نگاه جدی به برنامه کودک، ساختار جدی و تشکیلات هدفمند وجود ندارد، یادآور شد: ما همچنان دچار سردرگمی هستیم و این بی‌انگیزگی روز به روز بیشتر خواهد شد؛ چرا که هیچ حمایت از برنامه‌های حوزه کودک نمی‌شود. در حالی که مقام معظم رهبری بارها گفته‌اند بچه‌ها را جدی بگیریم اما هنوز این مولفه جدی گرفته نشده است. البته این مسئله فقط به برنامه‌های کودک در تلویزیون برنمی‌گردد بلکه در تئاتر و سینما هم مشهود است.

کارگردان «فیتیله» در پایان بیان کرد: شاید عشق خودمان است که ما را برای ادامه ساخت برنامه‌های کودک نگه داشته است. در حال حاضر حرف جدیدی برای گفتن نداریم چرا که سیاست خاصی نداریم. با توجه به اینکه شبکه کودک داریم اما عملا اتفاقی نمی‌افتد.

کد خبر 379528

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha