همشهری آنلاین: مقامات اسپانیا اعلام کردند: شمار کشته شدگان حادثه حمله خودروی ون به عابران پیاده در مرکز شهر بارسلونا ۱۳ نفر و شمار زخمی‌های این حادثه ۱۰۰ نفر است.­

قربانیان حمله تروریستی در بارسلون | ۱۳ کشته و ۱۰۰ زخمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهمترین رویداد حادثه تروریستی بارسلون اسپانیا به شرح ذیل است؛

  • پلیس اسپانیا از بازداشت فرد سوم بعد از حمله بارسلونا خبر داد

آسوشیتدپرس در خبری فوری گزارش داد وزیر امور داخلی دولت منطقه ای کاتالونیا اسپانیا گفت در پی حمله تروریستی مرگبار در بارسلونا، فرد سومی نیز توسط پلیس بازداشت شده است.

یک خودرو با زیر گرفتن بیش از یکصد عابر پیاده در یکی از خیابان های مرکزی و پرازدحام بارسلون اسپانیا، بار دیگر وحشت و اضطراب را در اروپا زنده کرد.

پلیس کاتالونیا اعلام کرد راننده یک خودروی ون سفید رنگ پس از انکه رهگذاران و گردشگران خارجی را در خیابان رامبلا بارسلون زیر گرفته از خودروخارج و سپس متواری شد.

به گفته مقامات محلی اسپانیا این اقدام با انگیزه تروریستی انجام شده است. کارلس پوجدمون، رئیس دولت خودمختار کاتالونیا گفت: ما این اقدام تروریستی را که منجر به کشته شدن 13 نفر و زخمی شدن بیش از یکصد نفر شده است به شدت محکوم می کنیم. تحقیقات نیروهای پلیس و امنیتی برای روشن شدن جزئیات این واقعه تروریستی همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که حال 16 نفر از مصدومان این واقعه وخیم گزارش شده است.پلیس اسپانیا اعلام کرد 2 فرد مظنون در ارتباط با این حادثه تروریستی دستگیر شده اند اما راننده خودرو همچنان فراری است.پلیس کاتالونیا همچنین از کشته شدن یک فرد در تیراندازی با پلیس در نزدیکی شهر بارسلون در روز پنجشنبه خبر داد اما جزئیات بیشتری از این ماجرا گزارش نشده است.این اقدام تروریستی در بارسلون بار دیگر توجه افکار عمومی اروپا را متوجه تروریسمی کرد که خود غربی ها بانی و حامی اصلی ان بوده اند.

  • در درگیری پلیس با تروریست ها در کامبریلس اسپانیا هفت نفر زخمی شدند

مرکز اورژانس کاتالونیا اعلام کرد شش غیرنظامی و یک نیروی پلیس در عملیات پلیس و درگیری با تروریست ها در شهر کامبریلس اسپانیا زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس کاتالونیا اعلام کرد درگیری ها در شهر کامبریلس با حمله روز پنجشنبه در شهر بارسلونا که با استفاده از یک دستگاه خودرو «ون‌» انجام شد در ارتباط بوده است.

پلیس کاتالونیا در پایگاه اجتماعی توییتر اعلام کرد نیروهای پلیس در کامبریلس پس از آنکه متوجه شدند افراد مهاجم کمربندهای انفجاری در اختیار دارند تصمیم گرفتند چند انفجار کنترل شده انجام دهند. پلیس طی عملیاتی چهار فرد مهاجم را به ضرب گلوله کشت و یک نفر دیگر را نیز زخمی کرد.

  • شورای امنیت محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله تروریستی روز پنجشنبه در شهر بارسلونا اسپانیا را که به کشته شدن دست‌کم 13 نفر و زخمی شدن بیش از یکصد نفر دیگر منجر شد، به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از سازمان ملل متحد، اعضای شورای امنیت در بیانیه ای به خانواده های قربانیان و همچنین دولت اسپانیا تسلیت گفتند و با آنها ابراز همدردی کردند. اعضای شورای امنیت بهبود سریع زخمی ها را آرزو کردند.

آنها تاکید کردند تروریسم در همه اشکال آن یکی از جدی ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین المللی است. اعضای شورای امنیت همبستگی خود را با اسپانیا در مبارزه با تروریسم ابراز و بر لزوم تشدید تلاش های بین المللی به منظور مبارزه با تروریسم و افراط گرایی خشن تاکید کردند.

  • دبیر کل ناتو حمله بارسلونا را محکوم کرد

در پی حمله بارسلونا که به کشته شدن 13 نفر و زخمی شدن دهها نفر منجر شد دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) روز پنجشنبه بر مبارزه با تروریسم کرد. ­ینس استولتنبرگ در صفحه خود در توییتر این حمله را هولناک خواند و تاکید کرد « ما در مبارزه با تروریسم در کنار هم خواهیم بود ».

  • حزب الله جنایت تروریستی داعش را در بارسلون محکوم کرد

حزب الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی گروه تکفیری - صهیونیستی داعش در بارسلون، نخستین گام در مبارزه با تروریسم را قطع کمک‌ها به گروه‌های تروریستی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی العهد، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای جنایت هولناک گروه تروریستی داعش را در شهر بارسلون اسپانیا که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها شهروند بیگناه شد، محکوم کرد و ضمن عرض تسلیت به خانواده قربانیان، شفای عاجل مجروحان را از خداوند متعال خواستار شد.

در این بیانیه آمده است: این جنایت هولناک بار دیگر گرایش جنایتکارانه داعش را که نشأت گرفته از تفکر نفرت و کشتار و تخریب، با دلایل واهی و نادرست که دین و عقل آن‌ها را نمی‌پذیرد نشان داد.

  • محکومیت  جهاني حمله تروریستی بارسلونا

به دنبال حمله تروریستی در شهر بارسلونای اسپانیا گروهی از مقامات کشورهای مختلف از جمله وزیر خارجه بلژیک ، نخست وزیر هلند، نخست وزیر دانمارک وزارت خارجه ترکیه ، وزارت خارجه ژاپن و نخست وزیر یونان با اعلام هم دردی با خانواده های قربانیان این حادثه تروریستی ، این حمله را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، خانواده سلطنتی اسپانیا در توئیتی نوشت: آنها قاتل هستند؛ جانیانی که نمی توانند ما را بترسانند. همه اسپانیا بارسلون است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هم در پیامی در کانال تلگرام به پادشاه اسپانیا تسلیت گفت. وی نوشت: ما قاطعانه این حمله سبعانه و خودخواهانه را محکوم می کنیم.

واتیکان هم در پیامی اعلام کرد: پاپ رهبر کاتولیک های جهان برای قربانیان این حمله دعا می کند و با همه مردم اسپانیا به خصوص زخمی ها و خانواده های قربانیان ابراز همدردی می کند.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه توئیت کرد: همه فکر من و همبستگی فرانسه با قربانیان این حمله تراژیک در بارسلون است. ما متحد و مصمم می مانیم.

«آن ایدالگو» شهردار پاریس هم در توئیتی خطاب به مردم بارسلون اعلام کرد: پاریسی ها کنار شما هستند. بارسلون و پاریس در عشق و شکیبایی سهیم هستند.

دفتر آنگلا مرکل صدراعظم آلمان این حملات را تکان دهنده خواند. اشتفن زایبرت سخنگوی مرکل توئیت کرد: با اندوهی عمیق به قربانیان این حمله تکان دهنده در بارسلون فکر می کنیم و با مردم اسپانیا ابراز همبستگی و دوستی می کنیم.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم در توئیتر نوشت: ایالات متحده حمله تروریستی بارسلون را محکوم می کند و هر کمکی را که لازم باشد انجام می دهد. قوی و محکم باشید. دوستتان داریم.
مایک پنس معاون ترامپ نیز گفت: صحنه های اخیر کشتار و بی نظمی حال همه ما را بد کرده است.

باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا توئیت کرد: من و میشل به قربانیان و خانواده هایشان فکر می کنیم. آمریکایی ها همیشه با دوستان اسپانیایی خود می مانند.

تیم فوتبال بارسلونا هم اعلام کرد که «عمیقا غمگین» شده است. لیونل مسی بازیکن این تیم هم در شبکه های اجتماعی نوشت: بسیاری از ما می خواهیم که در دنیایی مملو از صلح و بدون نفرت زندگی کنیم؛ جایی که احترام و شکیبایی اساس همزیستی است.

در حمله خونین پنجشنبه شب یک خودرو ون به عابران در مرکز شهر بارسلون 13 نفر کشته و بیش از یکصد نفر زخمی شدند. بعد از آن در یک حمله دیگر، مأموران پلیس در یک پست ایست و بازرسی هدف قرار گرفتند.

همچنین یک خانه در شهر «آلکانار» منفجر شد که به حملات تروریستی پنجشنبه مرتبط بود.

بامداد جمعه نیز یک گروه دیگر از مردم در شهر کامبریلس در یکصد کیلومتری جنوب بارسلون با یک خودرو مورد حمله قرار گرفتند که 6 مصدوم برجای گذاشت.
پلیس پنج تروریست مرتبط با این حمله را به ضرب گلوله ازپای درآورد.

کد خبر 379522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha