چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با تقدیر از تصمیم اخیر رهبر کره شمالی برای تعلیق حمله موشکی به جزیره گوام آمریکا آن را بسیار خردمندانه و منطقی توصیف کرد.

 تقدیر ترامپ از تصمیم کره شمالی

به گزارش ایرنا، ترامپ در حساب توئیتر خود نوشت: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تصمیم بسیار خردمندانه و کاملا منطقی گرفت که در غیر این صورت فاجعه بار و غیرقابل پذیرش خواهد بود.

کره شمالی در روزهای گذشته در ادامه اوجگیری جنگ لفظی با واشنگتن، تهدید کرده بود که با موشک، جزیره گوام متعلق به آمریکا را در اقیانوس آرام هدف قرار خواهد داد.

ترامپ نیز در سخنان بسیار تندی تهدید به واکنش بسیار شدیدی به هر گونه اقدام خصمانه پیونگ یانگ کرده بود.

به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز،«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه هشدار داده بود، اگر کره شمالی به آمریکا موشک شلیک کند، اوضاع به سرعت به سمت جنگ پیش خواهد رفت.

متیس به خبرنگاران گفت: اگر کره شمالی تهدیدهایش درباره حمله به آمریکا را عملی کند، بازی (جنگی) را آغاز کرده است

کره شمالی هشدار داده که طرحی را برای پرتاب چهار فروند موشک بالستیک به خاک جزیره گوام و آب های اطراف آن را بررسی می کند.

ترامپ هفته گذشته در توییتی کره شمالی را تهدید کرد که آمریکا، به حمله کره شمالی با «آتش و خشم» پاسخ خواهد داد.

مقامات پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) به فاکس نیوز گفته اند که ارتش آمریکا آماده جنگ است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: متیس به خبرنگاران گفت 'آمریکا «در یک فاصله زمانی کوتاه» مسیر موشک های کره شمالی را شناسایی خواهد کرد و اگر ارزیابی ها نشان دهد که خاک گوام را هدف قرار داده است، مانع آن خواهد شد'.

متیس و «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در مقاله ای مشترک در روزنامه وال استریت ژورنال نوشتند: هر چند مذاکره و دیپلماسی را به گزینه های دیگری ترجیح می دهیم، اما گزینه نظامی همچنان روی میز است.

آنها همچنین خواستار مسئولیت پذیری کره شمالی شدند.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی روز سه شنبه اعلام کرد که فعلا تهدید حمله به پایگاه های آمریکا در جزیره گوام عملی نخواهد شد، مشروط بر آنکه آمریکا نیز به دنبال تشدید تنش در شبه جزیره کره نباشد.

کد خبر 379463

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha