پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مهندسان به دنبال ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه حرارتی خورشیدی تک‌برجه در دنیا هستند.

ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه حرارتی خورشیدی دنیا

به گزارش ایسنا، درست یک ماه پس از قرارداد دولت ایالت استرالیای جنوبی با شرکت تسلا برای ساخت بزرگ‌ترین سامانه ذخیره‌سازی باتری لیتیوم-یون دنیا، این نهاد به تازگی طرح‌هایی را برای ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه حرارتی خورشیدی تک‌برجه دنیا اعلام کرده است.

پروژه نیروگاه "انرژی خورشیدی آئورا" (Aurora Solar Energy Project) توسط شرکت آمریکایی SolarReserve اجرایی و مدیریت خواهد شد؛ این شرکت یکی از رهبران اجرای پروژه‌های حرارتی خورشیدی بین‌المللی در مقیاس بزرگ است.

نیروگاه آئورا که در بندر آگوستای ایالت استرالیای جنوبی ساخته خواهد شد، با استفاده از آرایه‌ای از هلیوستات‌ها، انرژی خورشیدی را بر روی یک برج مرکزی متمرکز خواهد کرد. در آنجا از فناوری نمک ذوب‌شده برای ذخیره‌سازی انرژی به عنوان گرما استفاده خواهد شد تا نیروگاه بتواند شب یا روز برق تولید کند.

گفته می‌شود نیروگاه "آئورا" قادر به تامین برق 90 هزار منزل و تولید 495 گیگاوات ساعت برق در سال خواهد بود و این میزان معادل حدود 5 درصد نیازهای انرژی ایالت استرالیای جنوبی است.

دو نیروگاه حرارتی خورشیدی عظیم دیگر نیز در دنیا وجود دارند اما هیچ یک از آنها به بزرگی نیروگاه تک‌برجه‌ای نیست که در استرالیا ساخته خواهد شد. نیروگاه برق خورشیدی ایوانپا (Ivanpah) در کالیفرنیا شامل سه برج است که ظرفیت تولید 392 مگاوات برق را دارد؛ همچنین، پروژه‌ای در شیلی شامل دو برج با ظرفیت تولید 260 مگاوات برق خواهد بود و توسط شرکت SolarReserve اجرایی خواهد شد.

گفته می‌شود اجرای پروژه نیروگاه آئورا سال آینده شروع خواهد شد و انتظار می‌رود تا سال 2020 آماده تولید برق باشد.

کد خبر 379404

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha