دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

فیلم ترسناک «آنابل: آفرینش» در شرایطی در نخستین هفته اکران در بیش از ۳۵۰۰ سینمای ایالات متحده و کانادا صدرنشین جدول فروش شد که مجموع درآمد سینماها نسبت به سال گذشته در همین روزها ۳۰ درصد افت داشت.

سینما

به گزارش همشهري، آفرينش كه دنباله فيلم آنابل و چهارمين فيلم از مجموعه موفق «احضار روح» است، 35 ميليون دلار فروخت اما درآمد افتتاحيه آن از هر 3 فيلم پيشين كمتر بود. آنابل: آفرینش به کارگردانی دیوید اف. سندبرگ ساخته شده و با اين فروش افتتاحيه بعيد است به درآمد 257 ميليون دلاري فيلم قبلي برسد. احضار روح2 هم كه تابستان گذشته به نمايش درآمد، در هفته اول 40 ميليون دلار فروخت و فروش جهاني آن از 320 ميليون دلار گذشت.

در هفته آرام سينماهاي منطقه آمريكاي شمالي انیمیشن «عملیات آجیلی2: ذاتاً خل» نتوانست خوش بدرخشد و عملكرد «برج تاریک» با بازی ادریس البا و متیو مکاناهی و «دیترویت» کاترین بیگلو همچنان نوميدكننده و نزولي بود. درآمد گيشه فیلم‌هاي تابستان سینمایی امسال در مقایسه با سال گذشته 12 درصد كاهش يافته و مجموع فروش فيلم‌ها از ابتدای سال 2017 تا امروز حدود 4 درصد کمتر از مدت مشابه سال 2016 است.

دومين فيلم پرفروش هفته در ميانه‌هاي ماه اوت درام جنگي «دانكرك» به كارگرداني کریستوفر نولان بود كه در چهارمین هفته اکران بيش از 11 میلیون دلار فروخت و در كمال شگفتي دومين فيلم پرفروش شد. گيشه دانکرک در بازار جهانی از مرز 360 میلیون دلار گذشته كه براي فيلمي با موضوع جنگ جهاني دوم بسيار اميدواركننده است. عملیات آجیلی2 براي نشستن بر رده سوم جدول پرفروش‌ها فقط 9 ميليون دلار در بيش از 4 هزار سينما فروخت كه نصف درآمد هفته اول فيلم اول بود.

کد خبر 379249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha