همشهری آنلاین: یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پیش بینی‌ای گفت که وزرای پیشنهادی خارجه، اطلاعات، کشور و دفاع می‌توانند از مجلس رای اعتماد بگیرند.

به گزارش ايسنا، محمدجواد جمالی عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي، در ارزیابی از وزرای پیشنهادی سیاسی دولت دوازدهم گفت: وزرای پیشنهادی خارجه، اطلاعات و کشور سابقه وزارت در دولت قبلی روحانی را داشته اند که به نظرم آنها با توجه به عملکردشان می‌توانند از مجلس رای اعتماد بگیرند.

وی با اشاره به عملکرد رحمانی فضلی در دولت یازدهم گفت: معتقدم وزیر پیشنهادی کشور فردی آگاه، توانمند و باتجربه است که می تواند در 4 سال آینده اهداف دولت و کشور را به خوبی به پیش ببرد.

جمالی ادامه داد: آقای علوی توانست در دولت یازدهم در چارچوب سیاست‌های دولت حرکت کرده که این عملکرد در دولت دوازدهم دور از ذهن نیست. آقای ظریف نیز در دولت اول روحانی سیاست خارجه را به نحو خوبی پیش برد که طبیعتا در 4 سال آینده هم می تواند این سیاست‌ها را ادامه دهد.

وی با اشاره به سابقه فعالیت وزیر پیشنهادی دفاع گفت: سرتیپ امیر حاتمی معاون سردار دهقان وزیر دفاع دولت یازدهم بود که با توجه به سابقه فعالیت‌هایش به نظر می رسد که گزینه خوبی در این وزارتخانه باشد.

جمالی در جمع بندی با بیان اینکه این 4 وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم می توانند از مجلس رای اعتماد بگیرند گفت که به نظر می‌رسد دولت باید حساسیت بیشتر درباره وزارتخانه های فرهنگی به خصوص دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش داشته باشد.

کد خبر 379192

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha