ماموران شهرداری قم قصد داشتند خودروی وانت میوه‌فروشی را که در خیابان سد معبر کرده بود توقیف کنند اما مرد میوه‌فروش دقایقی بعد به طرز عجیبی جانش را از دست داد.

 ماموران شهرداری قم  خودروی وانت میوه‌فروشی

يك روز بعد، مرگ اين ميوه‌فروش ابعاد گسترده‌اي پيدا كرد و تصاوير اين حادثه در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شد. حتي كار به جايي رسيد كه رانندگان وانت‌هاي فروش ميوه در قم در اعتراض به حادثه عصر شنبه، خروجي ميدان ميوه و تره‌بار قم را بستند. اما آيا واقعا مأموران شهرداري باعث مرگ اين ميوه‌فروش شده‌اند يا عوامل ديگري در مرگ او دخيل بوده است؟

از شامگاه شنبه در فضاي مجازي خبرهاي زيادي درباره مرگ يك راننده ميوه‌فروش در قم منتشر شد. در برخي خبرها آمده بود كه مأموران شهرداري بعد از روبه‌رو شدن با راننده وانتي كه سد معبر كرده بود با او درگير شده و باعث مرگش شدند. برخي كانال‌هاي رسمي‌تر اما جانب احتياط را گرفته و اعلام كردند با وجود اينكه مأموران شهرداري به اين ميوه‌فروش تذكر دادند اما هرگز او را مورد ضرب و شتم قرار نداده‌اند. اما واقعيت چه بود و اين حادثه چگونه اتفاق افتاده است؟

  • حادثه به روايت شاهد عيني

مردي كه در محل حادثه، مغازه‌اي دارد در توضيح آنچه اتفاق افتاده به همشهري گفت: آن روز داخل مغازه بودم كه يك لحظه آمدم بيرون تا هوا بخورم. همان موقع ديدم چند ماشين شهرداري توقف كردند و مأموران به سمت وانت مرد ميوه‌فروش رفتند. يكي، دو نفر از مأموران شهرداري بدون اينكه مرد ميوه‌فروش متوجه شود مي‌خواستند ماشين او را ببرند. وقتي راننده متوجه آنها شد شروع به التماس و خواهش كرد كه ماشينش را نبرند اما چند نفر از آنها او را كنار مي‌كشيدند تا ماشين را ببرند.

در اين لحظه كم‌كم افراد بيشتري آنجا جمع شدند و حتي پدر و مادر راننده وانت هم آمدند و از مأموران مي‌خواستند كه ماشين پسرشان را به پاركينگ نبرند. اما يكي از مأموران اصرار مي‌كرد كه حتما بايد وانت به پاركينگ منتقل شود. در اين لحظات بود كه راننده با دست به شيشه ماشينش كوبيد و آن را شكست. مأموران شهرداري سعي مي‌كردند مانعش شوند اما فايده نداشت.

اين شاهد عيني ادامه داد: من قسم مي‌خورم كه مأموران شهرداري او را كتك نزدند اما درگيري باعث شد كه حالش بد شود و روي زمين بيفتد. با افتادن او مأموران شهرداري هم آنجا را ترك كردند و بعد هم او فوت شد. پدر مرد ميوه‌فروش يك مغازه دارد كه آن را اجاره داده بود و آنجا موتورفروشي شده بود. او هم هر روز با وانت جلوي مغازه پدرش ميوه مي‌فروخت و مزاحمتي براي كسي نداشت و همه از او و پدرش راضي بودند.

مرد ديگري كه شاهد اين ماجرا بود نيز گفت: وقتي مأموران شهرداري اعلام كردند كه مي‌خواهند وانت را به پاركينگ منتقل كنند، ميوه‌فروش اصرار كرد كه اگر لازم است تعهد مي‌دهد اما مأموران كوتاه نيامدند و در نهايت يك جرثقيل براي بكسل كردن ماشين آوردند و در آن هنگام بود كه راننده وانت بالاي ماشين رفت و فرياد مي‌زد. او مي‌گفت كه چرا نمي‌گذاريد كاسبي كنم؟

وي ادامه داد: يكي از مأموران شهرداري گفت اگر تعهد بدهي ماشين را نمي‌بريم و او از بالاي وانت پايين آمد و چون فكر مي‌كرد همه‌‌چيز تمام‌شده آن طرف خيابان رفت اما چند دقيقه بعد سر و صدايي بلند شد و متوجه شدم او روي زمين افتاده و بعد هم امدادگران اورژانس او را به بيمارستان بردند كه فوت شد.

  • درگيري در كار نبود

در همين حال حميدرضا عابدي خرسند، مديركل روابط عمومي و بين‌الملل شهرداري قم درباره اين حادثه به همشهري گفت: ساعت19:30 شنبه همكارانم در بخش تخلفات شهري شهرداري قم در خيابان شاهد غربي با وانت‌باري روبه‌رو شدند كه ايجاد سد معبر كرده و مرتكب تخلف شده بود.

همراه مأموران شهرداري، ضابط قضايي و مأمور انتظامي نيز حضور داشتند و به‌دليل اينكه درگيري ايجاد نشود مأموران به آرامي به اين راننده متخلف تذكر دادند كه معبر را باز كند اما او شروع به داد و فرياد كرد و ناگهان شيشه خودروي خودش را كه يك وانت پيكان بود شكست. اين در حالي بود كه همه اين صحنه‌ها توسط مأموران شهرداري فيلمبرداري شد و آنها هيچ درگيري‌اي با اين راننده وانت نداشتند.

وي ادامه داد: با وجود جوسازي اين راننده مأموران شهرداري او را آرام ‌كردند و چند دقيقه بعد از او تعهد گرفتند كه ديگر سد معبر انجام ندهد. راننده وانت تعهدنامه را امضا كرد و اثر انگشت زد و حتي مأموران از انتقال خودروي وي به پاركينگ خودداري كردند و او رفت اما ظاهرا حدود 40دقيقه بعد در نزديكي خانه‌اش كه در همان اطراف بود بي‌حال شد و سرش با زمين يا جدول كنار خيابان برخورد كرد.

عابدي ادامه داد: در ادامه امدادگران اورژانس درحالي‌كه هنوز اين راننده زنده بود خود را به محل حادثه رساندند و وي را به بيمارستان الزهرا منتقل كرد اما 2ساعت بعد خبر رسيد كه وي جانش را از دست داده است. عابدي هرگونه درگيري بين متوفي و مأموران شهرداري را تكذيب كرد و گفت: از همه اين ماجرا به‌طور كامل فيلمبرداري شده و در تصاوير به‌وضوع مشخص است كه هيچ درگيري رخ نداده است.

کد خبر 379165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha