یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزارت نیروهای پیشمرگ در اقلیم کردستان عراق با تاکید بر این‌که هنوز کار داعش در عراق یا موصل به پایان نرسیده، پیش‌بینی کرد، عملیات‌ علیه این گروه تروریستی سه تا چهار سال دیگر ادامه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، جبار یاور، دبیرکل وزارت نیروهای پیشمرگ در اقلیم کردستان عراق در گفت‌وگو با اسپوتنیک اظهار داشت: عملیات علیه داعش در منطقه و جهان ادامه دارد، عملیات‌ علیه این گروه تروریستی در شهر موصل نیز همچنان ادامه دارد،‌ قاضی شرعی داعش که مدت‌ها در مناطق مختلف مخفی شده بود، به هلاکت رسید.

یاور گفت: تلعفر و شهرهای آن هنوز تا این لحظه آزاد نشده‌اند،‌ استان نینوا به شکل کامل آزاد نشده است، پس از موصل، داعش هنوز در برخی مناطق و شهرها از جمله الرمادی و مناطقی چون القائم و نیز در شهر الحویجه در کرکوک و برخی توابع آن مانند الریاض، العباسی و الرشاد حضور دارد و عملیات‌ علیه این گروه تروریستی تا این لحظه ادامه دارد.

دبیرکل وزارت نیروهای پیشمرگ در اقلیم کردستان عراق درباره نقش این نیروها در این مرحله تاکید کرد:‌ پیشمرگ‌ها به عملیات‌ خود علیه داعش در نواحی نزدیک به نقاط تجمع داعشی‌ها در مناطق مذکور ادامه می‌دهند و پس از آن‌که داعشی‌ها به طور کامل از خاک عراق از جمله کرکوک بیرون رانده شدند، عملیات برای نابودی بقایای داعش ادامه می‌یابد چرا که این گروه تروریستی تاکتیک‌ خود را از جنگ داخل شهرها و حفظ اراضی به عملیات فردی از طریق گروه‌های کوچک یا همان گروهک‌های مخفی تغییر خواهد داد.

او افزود: عملیات ضد داعش از سوی نیروهای پیشمرگ و نیز نیروهای پلیس فدرال عراق تا نابودی این گروه تروریستی ادامه خواهد داشت و طبق تخمین‌های ما این امر بیش از سه یا چهار سال دیگر ادامه خواهد داشت؛ چون تفکراتی که داعش در میان ساکنان مناطق تحت کنترلش اشاعه داده،‌ باقی می‌ماند و برای مبارزه با این تفکرات به جنگی رسانه‌ای نیاز است.

یاور ادامه داد: مناطقی که داعش کنترل نظامی آنها را در دست دارد، تا پایان سال آزاد خواهند شد اما آزادسازی مناطق بیابانی و دشت‌های وسیعی که میان این مناطق آزاد شده قرار دارند، به سال‌ها مبارزه و عملیات اما به شکلی متفاوت از عملیات‌های کنونی نیاز دارد.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در تاریخ دهم ژوئیه(19 تير) ۲۰۱۷ آزادی کامل شهر موصل از کنترل داعش را اعلام کرد.

کد خبر 379076

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha